یک سال زمان دارند، هر گاه فرصت کردند با ما تماس می گیرند

شهر: در حالی که حدود یک ماه از تشکیل فراکسیون شهری مجلس یازدهم می گذرد، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت که هیچ تماسی از سوی مجلس با شورای شهر برای برگزاری نشست یا دیدار انجام نشده است.

نوزدهم خرداد ماه، محسن پیرهادی، عضو هیأت‌ رئیسه مجلس از تشکیل فراکسیونی با عنوان شوراها و مدیریت شهری و روستایی با امضای ١٨٩ نماینده در مجلس یازدهم خبر داد.

او در توضیحی که درباره این فراکسیون داد، افزود: مجلس یازدهم با عنایت به حضور تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران و فرمانداران، می‌تواند بسیاری از نقایص و معایب در حوزه قانون‌گذاری را مرتفع گرداند.

این عضو هیأت ‌رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره اهداف شکل‌گیری فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و امور روستایی نیز گفت: تقویت نهاد شوراهای شهر و روستا، اصلاح قانون انتخابات شوراها، توسعه متوازن و عدالت‌محور روستاها، تحقق مدیریت یکپارچه شهری و تفکیک وظایف ملی و محلی در سطح شهرها و روستاها از جمله اهداف تشکیل این فراکسیون است.

با این توضیحات و درحالیکه حدود یک ماه از تشکیل این فراکسیون می گذرد، خبری از تشکیل جلسات این فراکسیون منتشر نشده است و البته به گفته رئیس شورای شهر تهران هنوز هیچ تماسی با اعضای شورای شهر برای برگزاری نشست و رایزنی درباره مشکلات نیز گرفته نشده است.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در همین زمینه در گفتگو با خبرنگار شهر گفت: فکر می کنم هنوز جلسات خودشان هم شکل نگرفته است. هر وقت جلسات شکل گرفت و دور هم جمع شدند ارتباط برقرار می شود.

او با لحنی کنایه آمیز گفت: نباید عجله کرد چهار سال زمان دارند. البته ما در شورای شهر تهران یک سال دیگر فرصت داریم، ان شالله آنها هم هر زمان فرصت کردند تماس می گیرند و ارتباط برقرار می شود.

پروانه مافی، مشاور شهردار تهران در امور مجلس نیز در همین باره و با اشاره به تشکیل فراکسیون شهری در مجلس یازدهم به خبرنگار شهر گفت: نمایندگان می گویند که در حال پیگیری طرح ها و لوایح متعددی از جمله لایحه جامع مدیریت شهری در این فراکسیون هستند.

این جریان در حالی است که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه، قبل از آغاز به کار رسمی مجلس یازدهم در حساب کاربری خود در توییتر از تشکیل نخستین جلسه فراکسیون مدیریت شهری خبر داده بود.

قالیباف نوشت: ‏تشکیل اولین جلسه فراکسیون ‎مدیریت شهری چند هفته مانده به آغاز مجلس یازدهم نشان‌دهندۀ عزم منتخبان برای حل مسائل واقعی مردم در سراسر کشور است. رفع موانع قانونی توسعۀ شهرها و تصویب قوانین بالادستی لازم، به کاهش سراسری محرومیت، پیشبرد نظام نیمه‌متمرکز و توزیع درست منابع منجر خواهد شد.

مجلس یازدهم از ۷ خرداد ماه به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 2002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =