بیش از نیمی از استعلامات مربوط به حوزه شهری، الکترونیکی نیست

شهر: برای انجام خدمات و کارهای مربوط به شهروندان در حوزه‌های مختلف شهری به بیش از ۴۰ مورد استعلام از نهادها و وزارتخانه‌های مختلف نیاز است که نیمی از آنها الکترونیکی است و بیش از نیمی دیگر، هنوز الکترونیکی نیست.

محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، با اشاره لزوم تبادل اطلاعات و داده میان شهرداری تهران و سایر نهادها و دستگاه‌ها، توضیح داد: در این دوره شهرداری تهران سعی کرده در حوزه اطلاعات و داده رویکرد تعاملی داشته باشد، به طوریکه تا امروز به نهادهای دولتی و حتی بخش خصوصی، شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان که اطلاعات و یا داده‌ای درخواست داشتند، سرویس‌های مورد نیاز را ارایه کرده است.

او با بیان اینکه سازمان فاوای شهرداری تهران هم به یکسری داده و اطلاعات در حوزه‌های مختلف نیاز دارد، گفت: این موضوع آنجا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شهرداری باید برای انجام کار شهروندان یکسری استعلامات بگیرد، مثلا در حوزه شهرسازی در بسیاری از مواقع حسب مورد، ملکی به استعلام نیاز دارد و نهاد مربوطه مثل سازمان اوقاف یا برخی وزارتخانه‌ها باید اطلاعات استعلام را پاسخ بدهند.

فرجود ادامه داد: در مجموع در همه حوزه‌های مربوط شهر، بیش از ۴۰ مورد استعلام نیاز است که نیمی از آنها الکترونیکی است و بیش از نیمی دیگر هنوز الکترونیکی نیست. این یعنی فرآیند کار شهروندان تا دریافت استعلام‌ها باید متوقف بماند و اغلب  شهروندان باید بخشی از کار را انجام دهند که در نهایت همگی سبب کندی کار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران، به کارگروه تبادل داده و اطلاعات در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: در این کارگروه اطلاعات بین دستگاهی تبادل می‌شود، سازمان فاوای شهرداری تهران هم اطلاعات به سایر دستگاه‌ها و نهادها ارایه می‌دهد و اطلاعات هم دریافت می‌کند و به سیستم تبادل داده‌های دولت هم متصل است.

فرجود همچنین از مذاکره با نهادها و سازمان‌هایی مانند سازمان ثبت اسناد و برای تبادل اطلاعات بویژه درحوزه مالکان املاک خبر داد و تبادل اطلاعات و داده را سبب تسریع کارها در سطح شهر و بالارفتن صحت و دقت عنوان کرد.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 2004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =