پیشتازی تهران برای خرید ۲۰۰ اتوبوس موجود در خودروسازی های داخل

شهر: شهرداری تهران ۲۰۰ دستگاه اتوبوس موجود در خودروسازی های کشور را شناسایی و تلاش می کند آنها را وارد شبکه حمل و نقل کند.

به گزارش خبرنگار شهر، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ما در همه موضوعات با کمیسیون حمل و نقل هماهنگ هستیم؛ ظرف دو ماه و نیم گذشته بیش از ۵ بار جلسه داشته ایم و موارد مربوط به  لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات مربوط به تکمیل و توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران هم مطرح شده است اما به دلیل عجله در این مورد از یکشنبه تا امروز با کمیسیون جلسه نداشته ایم.
معاون شهردار تهران گفت: اختیارات ما در سطح دو میلیارد تومان است و تقاضا داریم شورای شهر اختیار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را به ما بدهد؛ اگر این اجازه را داشته باشیم در مذاکره با خودروسازان بخش خصوصی و دولت می توانیم موفق باشیم اگر نه دستکم مجوز ۴۰۰ میلیون تومان ایران خودرو را بدهند.
مناف هاشمی گفت:۷ هزار میلیارد تومان از منابع ردیف غیر نقد می توانیم جابجا کنیم. ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۷ را داریم که در جلسه دیروز با ریاست جمهوری تلاش کردیم ۵۰۰ میلیارد تومان را هم زنده کنیم.
او گفت: بر اساس توافق شهردار و آقای نوبخت نیز دولت توافق کرده ۴۰ درصد هزینه  ۱۱۰ دستگاه اتوبوس را پرداخت کند.
مناف هاشمی گفت: شهرداری تهران بعد از یک دوره ۷ الی ۸ ساله اراده کرده اتوبوس وارد کند. فقط همین ۱۲۰ دستگاه اتوبوس در کارخانه ها وجود دارد که ۸۰  دستگاه دیگر هم شناسایی کردیم و اگر نتوانیم این ۲۰۰ دستگاه را وارد کنیم ممکن است شهرهای دیگر ببرند.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 2125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =