ورود ۲ رام قطار به ناوگان مترو

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به ورود دو رام* قطار به شبکه متروی تهران در سال جاری گفت: بهره‌برداری از سه پست برق جدید و ۱۲ ایستگاه مترو در برنامه سال جاری قرار دارد که در صورت تامین منابع مالی در نظر گرفته شده برای سال جاری، این برنامه محقق می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام مدیرعامل این شرکت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری برای تامین ناوگان خاطرنشان کرد: تا پایان تیرماه سال جاری ۲ رام قطار باقی‌مانده از پروژه ۷۰ دستگاه قطار وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

او افزود: با تحویل این دو رام قطار پرونده پروژه ۷۰ دستگاه  قطار بسته می‌شود.

امام همچنین در خصوص بهره‌برداری از پست‌های برق قلعه مرغی در خط ۳، بخش شمالی خط ۶ و نیز بخش شرقی خط ۷ عنوان کرد: تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا بهره‌برداری از این ۳ پست برق را که مقرر بود سال گذشته افتتاح شود به تاخیر انداخت.

مدیرعامل شرکت متروی تهران در ادامه اضافه کرد: امیدواریم با تلاش همکارانم در شرکت مترو بتوانیم تا چند ماه آتی از پست برق قلعه مرغی و نیز پست برق شرقی خط ۷ بهره‌برداری کنیم.

امام با اشاره به بهره‌برداری از ایستگاه برج میلاد به عنوان اولین ایستگاهی که در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در تلاشیم این ایستگاه و نیز ورودی مستقل ایستگاه شهید نواب صفوی در خط ۷، شهریور ماه سال جاری وارد مدار شود.

او با ابراز امیدواری نسبت به این که افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه اقدسیه در خط ۳ تا آبان ماه جاری انجام شود، افزود: بهره‌برداری از ایستگاه‌های تربیت مدرس، شهرک آزمایش، مرزداران، یادگار امام، اشرفی اصفهانی و شهید ستاری در خط ۶ مترو برای سال جاری در دستور کار قرار دارد. همچنین ایستگاه‌های برج میلاد، شهید محلاتی، قیام و آهنگ و ورودی مستقل نواب در خط ۷ نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با ابراز تاسف نسبت به این که سال گذشته تنها ۴۲ درصد از بودجه شهرداری برای متروی تهران محقق شد، گفت: در صورتی که بودجه سال گذشته شهرداری تهران برای مترو به صورت کامل محقق می‌شد ۹ ایستگاه از ایستگاه‌های ذکر شده تا کنون به بهره‌برداری رسیده بود.

امام در پایان افزود: در صورت تحقق منابع مالی در نظر گرفته شده برای سال جاری امیدواریم ۷ کیلومتر تونل شامل ۱۲ ایستگاه مترو در سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

*رام واحد شمارش قطار است. هر هفت واگن، یک رام قطار است.

۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 2182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =