اقدامات عاجل برای قانونی کردن شورای محلات سریعا انجام شود

شهر: عضو شورای شهر تهران از نمایندگان مجلس و نهاد شوراها درخواست کرد که هر چه سریعتر اقدامات عاجل و موثر را برای قانونی کردن شورای محلات انجام دهند.

 محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در واکنش به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری ها در توئیتر خودنوشت: « متاسفانه انتخابات شورایاری های شهر تهران با رای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری و پس از پنج دوره برگزاری موفق، غیرقانونی اعلام شد. ضروری است تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نهاد شوراها، اقدامات موثر و عاجلی را برای قانونی کردن تشکیل شورای محلات در جهت مشارکت مردم در اداره مطلوب شهر به عمل آورند. »

در پی شکایت سازمان بازرسی کل کشور با خواسته ابطال مصوبات هیأت وزیران و شورای اسلامی شهر تهران درباره برگزاری انتخابات شورایاری محلات شهر تهران، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با حضور نمایندگانی از دولت و شورای اسلامی شهر تهران، شورای عالی استان‌ها و سازمان بازرس کل کشور موضوع را مورد رسیدگی قرار داد و نهایتاً در جلسه روز گذشته ۱۷ تیر ماه با اکثریت آرا قضات، رأی به ابطال مقررات مربوط به برگزاری انتخابات شورایاری محلات شهر تهران به علت مغایرت با قانون داد و به این ترتیب، من بعد برگزاری انتخابات شورایاری‌ها فاقد مجوز و مبنای قانونی است.

۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 2196

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =