شهرداری تهران با سفارت اتریش همکاری می کند

شهر: تفاهمنامه همکاری بین المللی شهرداری تهران با سفارت اتریش در حوزه فرهنگی و اجتماعی در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران امضا شد.

به گزارش شهر، امضای تفاهمنامه همکاری بین المللی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و سفارت اتریش با حضور محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، اشتفان شلتس سفیر اتریش، الکساندر ریگر، وزیر مختار، معاون سفیر و مدیر انجمن فرهنگی اتریش، امیر محسنی، مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران، مجتبی دانشور، مدیر کل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران، مجتبی حسینی توسل، مدیر عامل شرکت برج میلاد تهران و زهیر صباغ پور، معاون بین الملل شهرداری تهران برگزار شد.

در این جلسه سفارت اتریش و شهرداری تهران ضمن انعقاد تفاهمنامه، درباره چگونگی اجرای مفاد آن و گسترش همکاری های فرهنگی فی مابین تبادل نظر کردند.

تمرکز شهرداری بر رفتارها در سه حوزه پسماند، ترافیک و آپارتمان نشینی 
محمدرضا جوادی یگانه، معاون شهردار تهران در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در این مراسم با بیان اینکه سابقه روابط فرهنگی ایران و اتریش به تاسیس دارالفنون بر می گردد، گفت: در دوره های پس از انقلاب هم روابط ایران و اتریش مناسب و مطلوب است. حوزه های فرهنگی و هنری بویژه، بحث هایی مانند موسیقی و ورزش با تمرکز بر طبیعت گردی و کوهستان، بخش هایی است که می توان در آن فعالیت های مشترک تعریف کرد.
او افزود: در دیداری که سال گذشته شهردار تهران از اتریش داشت بر موضوع محیط زیست بویژه پسماند تاکید شد. شهرداری تهران در بخش آموزش های شهروندی روی سه حوزه آموزش های رفتاری مربوط به حوزه پسماند، رفتارهای ترافیکی و رفتارهای آپارتمان نشینی متمرکز است.
جوادی یگانه با اشاره به دیدار سال گذشته با وزیر مختار اتریش ادامه داد: در  آن دیدار توافقاتی در حوزه های فرهنگ و هنر، کنسرت و ورزش انجام شد که امروز می توان آنها اجرایی کرد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی در دوره کرونا شکل دیگری پیدا کرد، گفت: از جمله این فعالیت ها می توان به برگزاری کنسرت های آنلاین در برج میلاد اشاره کرد که بیش از ۶ میلیون بیننده داشت.
او در پایان نسبت به گسترش همکاری های شهرداری تهران و اتریش در حوزه های فرهنگی و هنری، اجتماعی و ورزشی ابراز امیدواری کرد.


همکاری شهرداری های تهران و وین در حوزه های فرهنگی، ورزشی و موسیقی و تبادلات علمی
 اشتفان شلتس، سفیر اتریش در این مراسم با بیان اینکه در بین کشورهای غربی همکاری اتریش با ایران یکی از شاخص ترین هاست، گفت: نکته ای که همکاری های ایران و اتریش را خاص می کند و سنگ بنای این همکاری است، اعتماد متقابل و قابل پیش بینی در عکس العمل ها و فعالیت های طرفین است.
او افزود: بیش از ۷۰۰ سال از ارتباط مکتوب ایران و اتریش و ۱۶۰ سال از ارتباط دیپلماتیک دو کشور در بالاترین سطح و ۶۰ سال از تاسیس بخش فرهنگی سفارت اتریش در تهران می گذرد و این آمار و ارقام نشان می دهد که همکاری بین ایران و اتریش  تا چه اندازه حائز اهمیت است.
شلتس با بیان اینکه شهردار وین از اولین مقامات غربی بود که پس از برجام به ایران سفر کرد، ادامه داد: در زمان سفر شهردار وین به تهران تفاهمنامه ای در زمینه همکاری فرهنگی بین دو شهردار امضا شد.
سفیر اتریش در ادامه با اشاره به ویدئو کنفرانس مشترک یک ساعته شهردار تهران و وین در هفته گذشته افزود: در آن گفتگو بر همکاری در حوزه های فرهنگی، ورزشی و موسیقی و تبادلات علمی تاکید شد و امروز می توانیم درباره اجرایی شدن آن مباحث گفتگو کنیم.
او عنوان کرد: این همکاری منجر به این شد که دو تیم امداد و نجات و هلال اهمر به وین اعزام شدند و اکنون در سطح بین المللی در دنیا به عملیات امداد و نجات می پردازند. از آنجا که در بحث های امداد و نجات ضعف های بنیادی کشورها نمایان می شود؛ همکاری ایران و اتریش در این زمینه نشان از عمق اعتماد دو کشور به یکدیگر دارد.
شلتس با اشاره به پروژه های مشترک حوزه پسماند، عنوان کرد: در توافق نامه ای که بین اتحادیه اروپا و دولت ایران به امضا رسید اتریش موظف شد که برنامه پسماند کل ایران را با طرف ایرانی بنویسد.
او با اشاره به احتمال استمرار کرونا در سالهای پیشرو، افزود: باید برای این مشکل راه حل های هوشمندانه ای از تلفیق زندگی مجازی و واقعی پیدا کرد و نباید خود را در دنیای مجازی حبس کرد. از جمله این راه ها استفاده از فضاهای باز شهری برای اجرای پروژه های شهری با رعایت فاصله اجتماعی در فصل گرماست. ایده هایی مانند اجرای کنسرت و نمایش فیلم در فضای آزاد، بوستان ها و همچنین قطارهای شهری  از جمله این موارد است.
سفیر اتریش با اشاره به پیشرفت های ایران در زمینه تحقیق در آنتی بادی های خون در بحث کووید ۱۹ گفت: طرف اتریشی علاقمند است که نتایج این تحقیقات را داشته باشد. همچنین ایران در زمینه بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی از کشورهای سرآمد جهان است که در این زمینه نیز اتریش می تواند با ایران همکاری کند.


 کنسرت ایرانی و اروپایی «صلح» در برج میلاد به سال آینده میلادی موکول شد

به گزارش شهر، الکساندر ریگر، وزیر مختار، معاون سفیر و مدیر انجمن فرهنگی اتریش در این مراسم گفت: با توجه به شیوع کرونا بسیاری از برنامه های مشترک تغییر کرده و جشنواره هفته فیلم اروپایی به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. همچنین برگزاری کنسرت ایرانی و اروپایی «صلح» در برج میلاد به سال آینده میلادی موکول می شود. در دانشگاه ها در حال پایش اطلاعات هستیم تا موضوعات مورد علاقه دو طرف را پیدا کنیم تا این ایده ها با برگزاری جلسات مجازی در دانشگاه ها محقق شود.
مدیر انجمن فرهنگی اتریش ادامه داد: در بحث کوهنوردی و طبیعت گردی و گردشگری همکاری مناسبی آغاز شده که با توجه به دوران رکود در این حوزه ها، زیرساخت های جدیدی برای آماده شدن پروژه های مختلف برای ایام بعد از کرونا ایجاد شود.

برای دیدن گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.

خبرنگار: علی سی پی

۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 2351

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =