افزایش ظرفیت جابجایی سالانه ۴ میلیون مسافر جدید در مترو

شهر: نزدیک به یک هزار و ۴۵۰ واگن مترو در شهر تهران وجود دارد اما هنوز هم متروی تهران با ۵۰ درصد ظرفیت خود به شهروندان تهرانی خدمات ارائه می‌دهد، با این حال بهره‌برداری از دو رام قطار جدید، ظرفیت مترو را سالانه نزدیک به چهار میلیون مسافر افزایش می دهد.

سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در مراسم بهره‌برداری از دو رام قطار گفت: برای آنکه کارخانه واگن سازی که حدود ۳۵۰ نفر نیرو دارد سر پا بماند باید گره‌ای که در بحث ۱۰۵ واگن با بانک شهر و در موضع پیش پرداخت و قیمت با طرف چینی وجود دارد، زودتر باز شود و محصولات آن از سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 او افزود: نزدیک به یکهزار و ۴۵۰ واگن در شهر تهران تردد می‌کند اما همین مقدار واگن و شاید هم بیشتر کسری وجود دارد در واقع عملا متروی تهران با ۵۰ درصد ظرفیت کار می کند، با این حال این دو رام  قطار که حدود ۱۴ واگن دارد، سالانه ظرفیت مترو را نزدیک به چهار میلیون مسافر افزایش می‌دهد اما نیاز شهر تهران بیشتر از این است و باید حدود یک هزار و ۵۰۰ دستگاه تولید شده وجود داشته باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: از سوی دیگر تلاش‌ها برای تامین ۶۳۰ واگن که در قرارداد دولت وجود دارد، مجدد شروع شده و امیدواریم این دو رام  قطار که به خط ۶ و هفت ملحق می شود در کنار سایر امکانات نیازهای شهروندان تهرانی را تامین کند.

۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 2551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =