طلب ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران از دستگاه‌های مختلف/املاک معارض تعیین تکلیف می‌شوند

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات بر شناسایی، توسعه و تثبیت املاک که محل مناسبی برای تامین منابع غیرنقد شهرداری است، تاکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، لطف الله فروزنده گفت: در مناطق ظرفیت های زیادی در حوزه املاک وجود دارد که بایستی هرچه سریعتر شناسایی و مشکلات آنها احصا و برطرف شود، چراکه از مولد سازی املاک مناطق می توان درآمد غیر نقد خوبی را بدست آوریم و بدهی مناطق به پیمانکاران را، تامین کنیم.

وی در ادامه از پیگیری متقابل مطالبات شهرداری از دستگاه های اجرایی سخن گفت و تصریح کرد: با برآوردهای به عمل آمده، مشخص شد که شهرداری تهران بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان طلب از دستگاه های مختلف اجرایی دارد، که این مورد یکی از فوریت های معاونت مالی است و لازمه حل و فصل آن، همکاری و هم افزایی اداره کل خزانه داری و سازمان املاک و مستغلات است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران افزود: محور دیگر اقدامات ما در حوزه املاک، مربوط به املاک معارض است که تعیین تکلیف هرچه سریعتر آنها، در دستور کار قرار داد.

وی همچنین از شناخت فرصت های املاک گفت و اظهار داشت: زمانی که پروژه ای عمرانی در شهرداری افتتاح می شود، زمین های اطراف آن هم می تواند بعنوان فرصت های خوب سرمایه گذاری باشند و لازمه این کار ایجاد یک تیم قوی برای شناسایی این فرصت ها و سرو سامان دادن به آنها است.

فروزنده تاکید کرد: امورات شهرداری بایستی در کنار دقت های لازم با سرعت بیشتری پیگیری و انجام شود؛ با برداشتن موانع از سر راه انجام کارها و جلوگیری از ایجاد فرآیندهای فرسایشی،شاهد خروجی های مطلوب و موثری باشیم.

گفتنی است؛ مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان املاک با حضور معاونین و مدیران این سازمان برگزار و ضمن قدردانی از زحمات و خدمات حسن محمد حسن زاده، مدیرعامل سابق سازمان املاک و مستغلات، ابوذر مختاری به عنوان جایگزین وی معرفی شد.

لازم به ذکر است حسن محمد حسن زاده به عنوان مشاور معاون مالی و اقتصاد شهری در حوزه املاک(شناسایی، توسعه و تثبیت) معرفی شد.

انتهای پیام 

۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 27535

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =