درخواست ۱۱هزار راننده تهرانی برای نوسازی تاکسی

شهر: پیشنهاد شماره گذاری پنج هزار دستگاه تاکسی گازسوز با استاندارد یورو۴ درهیئت وزیران به تصویب رسید. این درحالی است که تاکنون ۱۱هزار نفر راننده تهرانی برای نوسازی تاکسی فرسوده خود در سامانه نوسازی درخواست داده‌اند.

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در گفتگو با شهر، درباره صدور مجوز شماره‌گذاری پنجهزار دستگاه تاکسی دوگانه سوز با استاندارد یورو۴ درهیات وزیران، توضیح داد: پیشنهاد ارسالی وزارت کشور به دولت مبنی بر شماره گذاری پنج هزار دستگاه تاکسی دوگانه سوز با استاندارد یورو۴، مورد تصویب هیات وزیران قرار گرفته است.

او ضمن اشاره به آغاز شماره گذاری تاکسی‌های دوگانه سوز با استاندارد یورو۴، بیان کرد: مرحله اول کار مربوط به شماره گذاری تاکسی‌های پیش فروش شده‌ای است که از اواخر سال گذشته تولید شده و در انتظار شماره‌گذاری بود. همچنین در مصوبه هیات دولت سقف مجاز تعداد تاکسی‌های قابل شماره گذاری با استاندارد یورو۴، پنج هزار دستگاه خودرو است.

قنادان درباره سهم نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر تهران، بیان کرد: این پنج هزار دستگاه تاکسی، سهم کل کشور است. درحال حاضر سهم معینی برای هیچ یک از شهرها مشخص نشده اما معمولا با توجه به تعداد بیشتر ناوگان تاکسیرانی تهران نسبت به سایر شهرها، آمار نوسازی پایتخت نیز از سایر شهرها بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظار بر تاکسیرانی تهران، در ادامه افزود: تسهیلات سازمان تاکسیرانی تهران برای نوسازی که از سال پیش آغاز شده بود همچنان پابرجاست و به محض صدور پیش فاکتورهای جدید از سوی ایران خودرو، فهرست جدید متقاضیان تهرانی جهت دریافت تسهیلات اعلام خواهد شد.

تولید خودروهای یورو۵ پس از تحویل ۵هزار دستگاه خودرو یورو۴

او با بیان اینکه هدف گذاری نوسازی تاکسی فرسوده برای امسال، ۱۵هزار دستگاه تاکسی است، یادآور شد: درحال حاضر که بیش از چهار ماه از سال جاری گذشته، ۱۱هزار نفر برای نوسازی تاکسی فرسوده در سامانه نوسازی ثبت درخواست کرده‌اند و تعداد متقاضیان با شروع فرآیند تحویل خودروها قطعا بیشتر خواهد شد. طبیعی است که صدور مجوز شماره گذاری پنجهزار دستگاه تاکسی، پاسخگوی نیاز کشور و حتی شهر تهران نباشد. البته این پنج هزار دستگاه خودرو دارای مجوز استاندارد یورو۴ هستند. باتوجه به وعده‌های خودروسازان و تعهداتی که پذیرفته‌اند، تاکسی دوگانه سوز پس از تکمیل تحویل این پنج هزار دستگاه خودرو، با استاندارد یورو ۴ تولید و تحویل خواهد شد.

قنادان در پاسخ به این پرسش که آیا تسهیلات به همان روند سال گذشته ادامه خواهد داشت، گفت: تسهیلات هیچ تغییری نکرده است. هدف شهرداری تهران، ادامه دادن عملیات نوسازی تاکسی‌های فرسوده است. تأمین منابع مالی برای ارائه تسهیلات وام نوسازی به تاکسیرانان بسیار مشکل است و با توجه به شرایط اعتبار شهرداری تهران، امسال بسیار مشکل‌تر هم شده است. البته با مساعدت معاونت حمل و نقل و ترافیک، تأمین منابع مالی اولیه برای نوسازی این تعداد از تاکسی‌ها انجام شده اما جای خالی منابع دولتی برای این موضوع واقعا احساس می‌شود چرا که شهرداری‌های کشور قطعا به تنهایی و بدون کمک دولت از عهده تأمین منابع مالی مورد نیاز نوسازی ناوگان تاکسیرانی بر نخواهند آمد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
کد خبر: 3011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =