اهمیت نگاه اقتصادی در تمامی فعالیت‌های مدیریت شهری

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، بر اهمیت نگاه اقتصادی در تمامی فعالیت ها و برنامه های مدیریت شهری تاکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری،لطف اله فروزنده با اعلام این مطلب در نشست کمیته پژوهش مالی و اقتصاد شهری که با حضور عطاالله رفیعی آتانی،رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران و اعضای کمیته مالی و پژوهشی برگزار شد؛ افزود: رسالت اصلی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران،این است که پشتوانه برنامه های مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر تهران باشد.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط تنگاتنگ معاونت مالی و اقتصاد شهری با مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران اظهار داشت: بی تردید مرکز مطالعات می تواند در ارائه راهکار و تصمیم سازی درست، در راستای پیشبرد برنامه های مدیریت شهری،کمک شایانی هم به ما و هم اعضای شورای شهر داشته باشد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اجرای راهبردهای صحیح و درست در خصوص تقویت بیش از پیش مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران، ادامه داد: در ابتدا بایستی اولویت ها و برنامه ها مشخص شود و سپس در راستای محقق شدن هرچه بهتر این برنامه ها گام برداریم؛ به عنوان مثال مهم ترین برنامه شورای شهر توسعه حمل و نقل عمومی است، مرکز مطالعات می تواند با شناسایی اولویت ها در راستای تحقق این مهم گام بردارد.

فروزنده در ادامه سخنان خود با اشاره به یافتن نکات راهگشا و کلیدی در خصوص عملیاتی شدن برنامه های مدیریت شهری عنوان کرد: با شناسایی نقاط قوت در معاونت مالی و اقتصاد شهری با همیاری مرکز مطالعات، می توانیم یک الگوی مناسب در خصوص اجرای برنامه ها و اهداف این معاونت  ایجاد نماییم.

عطاالله رفیعی آتانی،رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران، نیز در ادامه با اشاره به اینکه مطالعات اقتصادی برای اداره شهر یک ضرورت انکار ناپذیر است، افزود: با توجه به اهمیت و نقش مشارکت نخبگان در سیاست‌گذاری‌های شهری و در راستای مطالبه شهردار تهران از مرکز مطالعات مبنی بر ایفای نقش به عنوان بازوی فکری و مشورتی در سازو کار مدیریت شهری،کمیته پژوهش مالی و اقتصاد شهری به صورت منظم تشکیل خواهد شد.

وی گفت: سیاست کلان مرکز مطالعات در این دوره از مدیریت شهری مطالعات اقتصادی بر اجرای پروژه های شهری است، همچنین ارتقاء بهره وری و پیشتازی در حل مسائل مدیریت شهری و برنامه‌ریزی توسعه شهری تهران از طریق مدیریت فرآیندهای مطالعاتی  از دیگر اهداف این مرکز می باشد.

 گفتنی است در ادامه این جلسه اعضای کمیته مالی و پژوهشی اقتصاد شهری، به ارائه گزارشی از عناوین و موضوعات پژوهشی این کمیته  در سال 1402 پرداختند.

انتهای پیام 

۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 32320

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =