درصورت تامین منابع، پارکینگ نیایش امسال افتتاح می‌شود/ اتمام پروژه ساخت ایستگاه‌های شتاب‌نگار؛ به‌زودی

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران گفت: پارکینگ نیایش در حال حاضر پروژه‌ای فعال است و اگر مشکلی پیش نیاید و در صورت تامین منابع امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار شهر حق بین در نشست خبری که در سالن کنفرانس برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، اجرای پروژه‌های عمرانی که عمدتاً فرامنطقه‌ای است، را بر عهده گرفته و طبیعتاً پس از اتمام پروژه‌ها و تکمیل آنها، به شرکت‌ها تابعه و مناطق واگذار می‌شود.

حق‌بین گفت: در سازمان عمرانی مناطق عمدتاً درگیر پروژه‌های ابنیه هستیم و بخش زیادی از این پروژه‌ها توسط معاونت‌ها و زیرمجموعه‌های معاونت فنی و عمرانی انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان عمران مناطق شهرداری تهران افزود: این سازمان با توجه به ظرفیتی که دارد تفاهم نامه‌هایی را با مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌ها امضا کرده و در نهایت این پروژه‌ها را اجرا می‌کند. همچنین حجم کار در این سازمان به صورت مستمر است.

وی با اشاره به پروژه‌های در حال اجرای  این سازمان، گفت: در حال حاضر پروژه‌هایی که در گذشته رها شده بود را در دستور کار خود قرار داده ایم؛ برخی از این پروژه‌ها در سال گذشته تکمیل و به بهره‌برداری رسیده  و بالغ بر ۸ پروژه را در اختیار شهروندان قرار داده است.

حق‌بین تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز تعداد دیگری از پروژه‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که ان‌شاءالله آنها را نیز در بازه زمانی تعیین شده در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم. ضمن اینکه مقاوم‌سازی پل‌ها نیز توسط این سازمان انجام می‌شود به طوری که این کار در ساعاتی از شب صورت می‌پذیرد.

مدیرعامل سازمان عمران مناطق شهرداری تهران گفت: با توجه به اهمیت پروژه‌ها می‌توان گفت که این سازمان پروژه‌های اثرگذار را در سطح شهر تهران عملیاتی می‌کند و در این بین پروژه‌هایی که طی سال‌ها رها شده  و به عارضه شهر تبدیل گشته بودند با اولویت در دستور کار خود قرار داده است. به عنوان مثال می‌توان به پارکینگ امیرکبیر در خیابان ۱۷ شهریور اشاره کرد که این پروژه پس از ده سال در سال گذشته تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: توجه به سرانه‌های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در قالب مأموریت‌های سازمان به صورت ناخواسته افزایش خواهد داشت تا بتوانیم در نهایت شاهد رضایتمندی شهروندان در سطح شهر باشیم.

حق‌بین با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ پروژه فعال را برای سازمان عمران مناطق شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ تعریف کرده‌ایم، گفت: فارغ از تأمین مالی این پروژه‌ها باید بر اثرگذاری این پروژه‌ها دقت کنیم تا موجب رضایتمندی شهروندان شود.

مدیرعامل سازمان عمران مناطق شهرداری تهران به همکاری این سازمان با سازمان مدیریت بحران شهر تهران اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز همکاری لازم را با سازمان مدیریت شهر تهران در ارتباط با ایجاد و احداث ۲۸ نقطه ایستگاه‌تاب‌آوری در اطراف شهر تهران آغاز کرده‌ایم که از این تعداد ۵۰ درصد تحویل و ان‌شاءالله در چندماه آینده ، مابقی آنها تکمیل و تحویل خواهد شد. همچنین در ارتباط با پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران ، اقداماتی توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران آغاز شده است به طوری که عمدتاً این پایگاه‌ها در سنوات گذشته توسط مدیریت شهری رها شده بود و در سال گذشته ۲ پروژه تکمیل و به بهره‌برداری رسید و ان‌شاءالله تا یک ماه آینده ۳ پایگاه جدید توسط سازمان عمران مناطق تکمیل و به سازمان مدیریت بحران شهر تهران واگذار می‌شود.

وی همچنین در خصوص توسعه و احداث بازارهای میادین میوه و تره‌بار گفت: در این بخش نیز همکاری با سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار را آغاز کرده‌ایم. البته از ۱۰۰ بازار و میادینی که قرار بود توسط سازمان میادین ساخته شود، فعلاً احداث ۲۵ بازار در دستور کار قرار گرفته است که از این تعداد نیز ساخت ۶ بازار توسط سازمان عمرانی در حال انجام بوده که انشاالله تا دو ماه آینده دو بازار تحویل داده خواهد شد . تا پایان سال رویه ی احداث سایر بازارها و میادین ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان عمران مناطق شهرداری تهران به بازپیرایی پلازای شهری و برخی از میدانگاه‌های پایتخت اشاره کرد و گفت: در طول ۱۸ ماه گذشته ۴ میدانگاه در این حوزه تحویل شده است که از آن جمله می‌توان به پلازای مترو صادقیه واقع در منطقه ۵، بلوار ویژه در منطقه دو، باغ فردوس در منطقه یک و همچنین میدانگاه امام خمینی (ره) اشاره کرد.

حق‌بین همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در خصوص افزایش پارکینگ در سطح شهر تهران گفت: در این ارتباط سال گذشته پارکینگ امیرکبیر در خیابان ۱۷ شهریور تکمیل و واگذار شد و هم اکنون نیز در برخی از مناطق از جمله مناطق ۱۵ پارکینگی در حال احداث و اجرا است و  تا ۵ ماه آینده تحویل سازمان ترافیک خواهد شد. همچنین فعالیت عمرانی پارکینگ جوادیه نیز آغاز شده است.

وی ادامه داد: پارکینگ نیایش یکی دیگر از پروژه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد و  با تأمین منابع مالی نیز این پروژه تکمیل خواهد شد.

حق‌بین در ارتباط با پروژه‌های اولویت‌دار سازمان عمرانی شهرداری گفت: قطعاً پروژه‌هایی که در این سازمان انجام می‌شود جزو پروژه‌های اولویت‌دار خواهد بود و همچنین بودجه لازم برای آنها تعریف شده است.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت احداث پروژه بلدیه در میدان امام خمینی تصریح کرد: این پروژه مهمترین ابنیه مدیریت شهری است که در موقعیت مناسب قرار دارد . این پروژه بخشی از هویت میدان امام خمینی است ؛این ساختمان درگذشته به  همین ابعاد، فرم و شکل بوده  و هویت تاریخی آن دوباره بازآفرینی شده است.

مدیرعامل سازمان عمران مناطق شهرداری تهران در خصوص جزئیات پروژه ی بلدیه بیان کرد: این پروژه در هجده هزار متر زیربنا و ۴ طبقه بنا شده است.این طرح هویت تاریخی میدان امامی خمینی (ره) و پایتخت است. اما تصمیمی درخصوص واگذاری این پروژه ، به معاونت یا  سازمان خاصی گرفته نشده است. 

حق‌بین با اعلام این خبر که در حال حاضر اقداماتی از جمله تأمین تجهیزات مورد نیاز برای پروژه ی بلدیه در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: بالغ بر ۷۰ درصد این پروژه به تأمین تجهیزات بر می‌گردد که عمدتاً بخشی از آنها به مباحثی از جمله هواساز، چیلر و … مربوط می‌شود که  طی 5 تا 6 ماه آینده این پروژه تکمیل خواهد شد.

وی در پایان در پاسخ به سوالی در رابطه با کاربری پروژه بلدیه ،اضافه کرد: پیشنهاد شده است که بخشی از آن به عنوان موزه ی تهران مورد استفاده قرار گیرد. در خصوص مابقی فضا هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 35261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =