افتتاح هفت پروژه در دومین پویش امید و افتخار منطقه ۸

هفت پروژه شهری و خدماتی  و ۵۹ پروژه توسعه محله ی با ارزش ۱۹۸ میلیارد و ششصد میلیون تومان در منطقه هشت در پنجاه و هفتمین پویش امید و افتخار افتتاح شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه هشت در آیین افتتاح این هفت پروژه به تشریح این پروژه‌ها پرداخت و گفت: خدا را شاکریم که دومین پویش افتخار و امید را در منطقه ۸ برگزار می‌کنیم و امروز بهره‌برداری این پروژه و با عنایت به خداوند متعال و دعای خیر شهروندان و تلاش همکارانم پرتلاش و خدوم در شهرداری این منطقه میسر شد.

شهردار منطقه۸ با اعلام خبر احداث تصفیه‌خانه و مخزن ۱۱۰۰ متر مکعبی مسیل باختر در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع، گفت: این پروژه با ارزش ریالی ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی ادامه داد: طی تفاهم‌نامه‌ای که شهرداری تهران با وزارت نیرو داشته مجوز برداشت ۵۴۰ هزار متر مربع از روان آبهای مسیل باختر میسر شده است.

 تنهایی با اشاره به ۱۷۰ هزار هکتار فضای سبز در منطقه ۸، خبر داد و گفت: پیش بینی شده در سال برای آبیاری فضای سبز ۱۵۰۰ متر مکعب روان آب از مسل باختر برداشت شود که از ۱۷۰ هکتار فضای سبز منطقه ،۲۷ هکتار فضای سبز توسط این مخزن پوشش داده می شود. به گفته شهردار منطقه هشت، با بهره برداری این پروژه؛ ۱۶ درصد فضای سبز منطقه را پوشش خواهد داد.

شهردار منطقه۸ در ادامه تصریح کرد: برای کاهش برداشت آب از سفره های آب زیرزمینی و مدیریت روان آب‌ها موضوعات فنی و مهندسی لحاظ شده که آب مسیل کلرزدایی و آلودگی های زیست محیطی آن رفع خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه۸؛ در این پروژه‌ها ۶ میدان محلی ،محله نارمک جنوبی، بوستان شقایق و محور خیابان شهید ثانی به صورت رفت و برگشت به طول ۴ کیلومتر با لوله گذاری‌هایی که انجام شده با این آب آبیاری می‌شوند.

انتهای پیام/

۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
کد خبر: 37578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =