تجمع‌کنندگان اغلب تحت هیجانات بوده و حرف منطقی ندارند

یک روانشناس در واکنش به آشوب‌طلبی عده‌ای قلیل در برنامه‌های شهردار تهران در بروکسل، اظهار داشت: در تجمعات این چنینی شاید شرکت‌کنندگان حتی شناختی از مسئول مربوطه و عملکرد او نداشته باشند.

یک روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در واکنش به آشوب‌طلبی عده‌ای در برنامه شهردار تهران در بروکسل، اظهار داشت: در برخی تجمعات ممکن است افراد حتی هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشند و حضور آنها به دلیل خشم از یک موضوع و هیجانات ناشی از هدایت افرادی دیگر باشد. در تجمعات این چنینی شاید شرکت‌کنندگان حتی شناختی از مسئول مربوطه و عملکرد او نداشته باشند.

مرادی به خبرنگار شهر می‌گوید: در چنین مواردی اگر فضای گفت‌وگوی متقابل فراهم شود، عملاً بسیاری از شرکت‌کنندگان حرفی منطقی برای گفتن، زیر سؤال بردن و نقد عملکرد یک مسئول نخواهند داشت و حضور آنها بیشتر جنبه هیجانی خواهد داشت.

او با اشاره به الگوگیری افراد عادی از هدایت‌گران، یادآور می‌شود: وقتی افرادی با برخی سخنان تحریک کننده و شبه واقعیت، تجمعی را شکل می‌دهند، به فراخور افکار و باورهای سیاسی و اجتماعی، افرادی را به سمت خود جلب می‌کنند به طوری که اغلب، شرکت‌کنندگان در تجمعات با هدایت این عده‌ به عنوان لیدر وارد عمل می‌شوند و حرف اساسی برای گفتن ندارند.

انتهای پیام/ 

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 37873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =