آغاز اکران طرح های جوانی جمعیت و فرزندآوری در مترو پایتخت

دبیر ستاد جمعیت اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: استفاده از توانمندی و امکانات همه دستگاه های اجرایی خصوصا مجموعه های مرتبط با شهرداری تهران برای ترویج فرهنگ فرزند آوری و اجرای برنامه های جوانی جمعیت از ضرورت‌هایی است که در قالب ایجاد کارگروه‌های مشترک میان این اداره کل با دستگاه های دیگر دنبال می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران، دکتر محمدزاده در نشست مشترک با معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت  بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان این مطلب افزود: موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری از مسایلی است که با شبهات و ابهاماتی به ویژه از جنس فرهنگی از سوی مردم رویه رو است و باید با استفاده از امکانات همه دستگاه ها و ایجاد هم افزایی در اجرای برنامه ها نسبت به رفع سوالات و ابهاماتی که از سوی مردم در این زمینه وجود دارد اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه تحقق اهداف ترسیم شده در طرح جوانی جمعیت و افزایش فرزندآوری نیازمند ترویج هنرمندانه همراه با اقناع سازی افکار عمومی است توضیح داد: توانمندی شرکت مترو به عنوان یکی از مهمترین و پرمخاطب ترین ساختارهای شهری پایتخت این امکان را فراهم کرده است تا گروه های هنری در قالب نمایش‌هایی در ایستگاه‌های پرتردد مترو و نیز ساز و کارهای تبلیغاتی در محیط ایستگاه ها و واگن های مترو نسبت به آشنا کردن افراد جامعه هدف خصوصا جوانان به فرزندآوری و مزایای آن اقدام کنند.

دبیر ستاد جمعیت اداره کل سلامت شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همکاری نزدیکی میان این اداره کل و شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در حوزه جوانی جمعیت وجود دارد. بزودی شاهد اکران پیام های ترویجی و تبلیغی ستاد جمعیت شهرداری تهران در واگن ها و ایستگاه های مترو و نیز اجرای نمایش هایی با این موضوع در برخی ایستگاه‌های پرتردد مترو خواهیم بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه نیز در این جلسه گفت: شبهاتی در زمینه فرزندآوری و افزایش جمعیت وجود دارد. آمادگی داریم در فضاهایی که مسافران مترو از آن عبور می کنند مکان هایی را در اختیار کارشناسان قرار دهیم تا به سوالات و شب‌هات مسافران در حوزه فرزنداوری و جوانی جمعیت پاسخ دهند.

سید محمد نقیب افزود: براساس آمارها روزانه ۸۰ هزار مسافر تنها از زیرگذر میدان ولی عصر عبور می کنند. این موضوع سبب شده است این محور یکی از موثرترین محورهای ارتباطی با مردم برای اجرای برنامه های تبلیغی و ترویجی در پایتخت به شمار آید و از این رو، این آمادگی در شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه وجود دارد تا این ظرفیت را در اختیار اداره کل سلامت شهرداری قرار داد تا برنامه های مرتبط با موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در آن به شکل متمرکز اجرا شود.

در این نشست زمینه های همکاری و تعامل مشترک فی مابین ستاد جمعیت شهرداری تهران و شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه بررسی شد.

انتهای پیام/

    

۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 38567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =