برگزاری سومین دوره «ریحان شهر» در پایتخت/ ایده‌های زنانه برای حل مشکلات محلات تهران

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از برگزاری سومین دوره رویداد «ریحان شهر» خبر داد.

مریم اردبیلی با اعلام خبر برگزاری سومین دوره «ریحان شهر» با بیان اینکه رویداد ریحان شهر ازسال ۱۴۰۰ فعال شده تا با ایده زنان در سطح محلات مسائل و مشکلات را حل کند، گفت: این رویداد با نگاه زنانه و خانواده محور در سطح محلات زمینه را برای ظهور و بروز ایده های حل مسائل آن هم از کف محلات فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه زنان سطح محلات با ایده های نوآورانه خود به حل مشکلات کمک کرده و می کنند، افزود: در سال اول بیش از ۲۰۰ ایده به این رویداد ارسال و بررسی شد که تعداد زیادی از این ایده ها در حل مشکلات محلات به کار گرفته شد و حالا در سومین دوره رویداد «ریحان شهر» میزبان ۱۰۰ طرح و ایده نوآورانه برای حل مشکلات و بهبود وضعیت محلات هستیم که از سوی بانوان ارائه شده است.

اردبیلی با تأکید بر اینکه بررسی ایده های بانوان در سطح محلات نشان داده است که این مدلهای نوآورانه قابل ارائه در سایر محلات نیز هست، ادامه داد: در ریحان شهر سعی کردیم یک کار را صرفا مردمی انجام دهیم و حتی برخی ها می‌گفتند اگر مدل پیشنهادی کارشناسان و اساتید  را برای حل مشکلات سطح محلات پیگیری کنید زودتر به نتیجه می رسید؛ اما ما به دنبال ایده های نوآورانه مردم به خصوص زنان در سطح محلات بودیم که هم میزان مشارکت آنها در اداره شهر بالا رود و هم مسائل شهری و محلی از نگاه ساکنان حل و فصل شود که شهرداری تهران نیز در این زمینه نقش پشتیبانی و اجرا را برعهده دارد.

وی با تأکید بر اینکه ریحان شهر، برند کارهای مشارکتی مردم در سطح محلات است، در پاسخ به این سوال که ایده های بانوان محلات بیشتر در چه حوزه ای است، اظهار کرد: تنوع پیشنهادات بسیار بالا است بگونه ای که در حوزه کسب و کارهای محله ای،مدیدیت پسماند،پلتفرم ها و.... نظرات و ایده های خود را مطرح می کنند؛ اما نکته اصلی این است که عمده طرح ها از یک نیاز واقعی و برآورده نشده، نشأت می گیرد که سبب شده زنان یک راه حلی برای حل آن پیدا کنند.

اردبیلی تاکید کرد: حلقه اجتماع محور ارزشمندی حول بانوان در سطح محلات برای حل مشکلات شکل گرفته است و کمک خواهیم کرد تا تداوم یابد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 41072

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =