توسعه مراکز جدید و امکان پرداخت الکترونیک؛ دو حکم اختصاصی ستاد معاینه فنی در برنامه چهارم

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از «توسعه مراکز جدید با کمک بخش خصوصی» و «توسعه روش‌های پرداخت الکترونیک» به عنوان دو حکم اختصاصی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران خبر داد و گفت: باید توسعه و بهسازی مراکز معاینه فنی خودرو برای ارائه خدمات مناسب و شایسته به مردم در اولویت باشد که با تدوین و ارائه برنامه بلندمدت و درآمدزا توسط این ستاد، امکان پذیر خواهد شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه‌وبودجه شهرداری تهران، نشست تعاملی مدیران کل برنامه‌وبودجه و دفتر پایش و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران با ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در راستای چهارشنبه‌های همدلی و اتحاد با حضور امیر شهرابی مدیرکل برنامه‌وبودجه شهرداری تهران، محمد امیر­آبادی مدیرکل دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران، شادی مالکی مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و معاونان این سه بخش با موضوع ارزیابی عملکرد و تحقق بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ ستاد معاینه فنی برگزار شد.

امیر شهرابی مدیرکل برنامه‌وبودجه شهرداری تهران در این نشست تغییر نگرش و رویکرد تحولی در امور جاری یک شرکت را برای مدیران بسیار حائز اهمیت دانست و ضمن تقدیر از زحمات و تلاش مجموعه معاینه فنی در اتخاذ رویکرد تحولی در خدمت‌رسانی به شهروندان، اظهار داشت: همه ما در سازمان شهرداری باید تلاش کنیم فرصت خدمت‌رسانی به مردم را غنیمت بدانیم و ضمن استفاده از ظرفیت‌های موجود و ضریب بخشیدن به آن‌ها، در مسیرهای جدید تعیین‌شده به‌سرعت گام برداریم.

وی، ارائه برنامه بلندمدت و درآمدزا توسط ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران را خواستار شد و افزود: باید توسعه و بهسازی مراکز معاینه فنی خودرو برای ارائه خدمات مناسب و شایسته به مردم در اولویت باشد. با توجه به نگاه رو به رشدی که در این مجموعه حاکم است به نظر می‌رسد ضمن تدوین برنامه بلندمدت با رویکرد درآمدزایی، تحول را شاهد خواهیم بود.

شهرابی، استراتژی شهرداری تهران را در موضوع بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه، کمک برای دستیابی به خودکفایی مالی و اقتصادی عنوان کرد و افزود: به‌ویژه مجموعه‌هایی که ماهیت درآمدزایی دارند باید در آینده با مدیریت بهینه، کسب درآمد کرده و برای مجموعه خود هزینه کنند. ما نیز در اداره کل برنامه‌وبودجه طبق برنامه‌ریزی گام‌به‌گام پیش خواهیم رفت. فاز اول استقلال مالی و فاز دوم کمک سرمایه‌ای شهرداری است و در فاز اول کمک  خواهیم کرد که سازمان‌ها و شرکت‌ها به نقطه حداقلی اقتصادی برسند.

مدیرکل برنامه‌وبودجه شهرداری تهران بر ضرورت تعیین بازه زمانی برای سرمایه‌گذاری روی تجهیزات ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تأکید کرد و افزود: با تشکیل نشسته‌ای تکمیلی با مجموعه ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با موضوع بررسی دقیق درآمد و هزینه‌ها می‌توانیم برای بودجه ۱۴۰۳ از بخش بودجه سرمایه‌ای این ستاد حمایت کنیم.

وی از تکلیف ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو در ۲ حکم اختصاصی و ۴ شاخص برنامه چهارم خبر داد و گفت: بر اساس برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران، ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران باید در باب مأموریت محیط‌زیست و آلودگی هوا طبق حکم ۴۰ برنامه در راستای برون‌سپاری بهره‌برداری حداقل ۶۰ درصد مراکز معاینه فنی به بخش خصوصی و توسعه مراکز جدید صرفاً از طریق بخش خصوصی در طول سال‌های برنامه تلاش کند.

مدیرکل برنامه‌وبودجه شهرداری تهران افزود: همچنین در باب مأموریت هوشمند سازی و بهبود مدیریت نیز این ستاد باید نقش خود را در تحقق حکم ۱۲۰ برنامه چهارم درزمینهٔ «توسعه روش‌های پرداخت الکترونیک منطبق بر قوانین و مقررات موضوعه در مراکز معاینه فنی خودرو با اولویت بانک شهر و تکمیل آن تا حداکثر یک سال پس از ابلاغ برنامه» ایفا نماید.

شهرابی همچنین، بهره‌گیری از ظرفیت ستاد معاینه فنی برای نظرسنجی از مردم در طرح من شهردارم، به‌کارگیری ایده‌های جدید برای توسعه مراکز و مولدسازی و درآمدزایی برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم را از مجموعه ستاد معاینه فنی خودروهای تهران خواستار شد.

شادی مالکی مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران نیز از افزودن ۱۰ خط معاینه فنی به خطوط معاینه طی هفت ماه اخیر خبر داد و افزود: در حال حاضر مراکز شهر تهران با کارکرد روزانه ۱۰ ساعت از بضاعت پذیرش سالانه ۳.۵ میلیون دستگاه خودرو برخوردار است. خوشبختانه از درآمد پیش‌بینی شده در سال ۱۴۰۲، دو درصد فراتر هستیم و تلاش داریم با برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های جدید و مشارکت و هم‌افزایی با بخش‌های مجموعه شهرداری روند درآمدزایی را تداوم بخشیم.

وی در خصوص مدیریت هزینه‌ها در سال جاری افزود: با مدیریت هزینه‌ها در بخش حقوق و دستمزد و هزینه‌های جاری مترتب، موفق شدیم میزان انحراف را از ۷ درصد به ۲ درصد کاهش دهیم.

مالکی در خصوص نیاز به بودجه جهت تأمین تجهیزات بروز برای انجام معاینه فنی خودروهای با تکنولوژی جدید برقی اظهار داشت: با عنایت به ورود این خودروها در چرخه تردد نیازمند ایجاد زیرساخت و استقرار خطوط معاینه فنی برای آزمون این خودروها هستیم. بدون تردید انجام این کار نیازمند تأمین اعتبار در بودجه خواهد بود.

محمد امیر­آبادی مدیرکل دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران نیز با اشاره به کارنامه ارزیابی عملکرد شرکت‌ها و سازمان‌ها، بیان کرد: امسال بر اساس سیاست‌های اعلام‌شده ارزیابی‌ها در چهار محول تحولی مدنظر شهردار محترم تهران صورت گرفت که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در شاخص تحول سخت‌افزاری و کالبدی وضعیت عالی، در تحول فناورانه و دانش‌بنیان وضعیت خوب، در تحول درون‌زا وضعیت متوسط دارد و در تحول نرم‌افزاری و روحی نیازمند توجه بیشتر است.

در این نشست معاونین ادارات کل برنامه‌وبودجه و دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد و ستاد معاینه فنی خودروهای تهران نیز دغدغه‌ها و ایده‌های خود را در راستای بهینه‌سازی مراکز ستاد معاینه فنی خودروها و تسهیل در خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به شهروندان و هم‌وطنان بیان کردند.

انتهای پیام/

۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 41173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =