حمایت از مناطق برای اتمام به موقع پروژه‌ها و خدمت به شهروندان

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از حمایت های اعتباری از مناطق برای اتمام به موقع پروژه ها و خدمت رسانی به شهروندان خبر داد و گفت: بازدیدها و نشست های هفتگی ما در مناطق و سازمان ها و شرکت ها، فرصت مغتنمی برای مرور موضوعات، چالش‌های اجرا و پیشنهاد راهکارهاست تا با حمایت‌های اعتباری برای به ثمر رسیدن پروژه‌ها، موانع خدمت به مردم را از سر راه برداریم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه‌وبودجه شهرداری تهران، امیر شهرابی در نشست تعاملی با شهردار و معاونین منطقه ۱۱ که با حضور معاونین ادارات کل برنامه‌وبودجه و دفتر پایش برنامه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران و معاونین این منطقه در راستای نشست های همدلی و اتحاد برگزار شد؛ اظهار داشت: حمایت از مناطق بدون توجه به شرایط و اقتضائات ویژه هر منطقه امکان‌پذیر نیست. بنابراین استراتژی حوزه برنامه‌وبودجه، توجه به تفاوت‌های مناطق با رعایت محدودیت‌ها، ضوابط و چارچوب‌های بودجه‌ای است. وی با بیان اینکه اکنون تعیین بودجه و اعتبارات در شهرداری تهران شاخص محاسباتی دارد، افزود: در توزیع بودجه‌ مناطق، سهم مساحت و جمعیت در نظر گرفته‌شده و تلاش کردیم در مدیریت شهری کنونی، کاهش فاصله جنوب و شمال تهران و رسیدگی به محلات کم برخوردار را در اولویت قرار دهیم.

مدیرکل برنامه‌وبودجه شهرداری تهران با اشاره به پیش‌بینی ۱۴ حکم و ۲۶ شاخص مناطق در برنامه چهارم، بر لزوم اهتمام مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌ها برای اجتماعی سازی برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران و فرهنگ‌سازی برای حرکت در مسیر برنامه به آن به‌عنوان سند بالادستی مدیریت شهری تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه بازدیدها و نشست‌ها، فرصتی برای مرور موضوعات، چالش‌های اجرا و پیشنهاد راهکارهای آن فراهم می‌کند، خاطرنشان ساخت: حمایت از مناطق برای اتمام به‌موقع پروژه‌ها و خدمت به شهروندان مدنظر ماست که در این راستا با برگزاری نشست های تخصصی سعی در بررسی وضعیت اعتباری و بودجه و رفع مشکلات داریم که امیدواریم با مدیریت صحیح،   موانع خدمت به مردم مرتفع و رضایتمندی شهروندان جلب شود.

شهرابی با اشاره به شرایط خاص منطقه ۱۱ گفت: وجود مراکز و نهادهای مهم، موزه‌های متعدد و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی فراوان و همچنین بافت فرسوده در برخی محله‌های آن از جمله ویژگی‌های این منطقه است. منطقه ۱۱ با دارا بودن موقعیت استراتژیک از مهم‌ترین مناطق شهر و به‌عنوان پردیس حکومتی پایتخت به شمار می‌رود بنابراین باید در برنامه‌ریزی‌ها نیز موردتوجه قرار گیرد.

سیدمحمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ نیز ضمن ارائه گزارش وضعیت عملکرد منطقه در سامانه مدیریت و کنترل پروژه، وضعیت اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای در بودجه مصوب منطقه ۱۱ به تفکیک حوزه‌های مأموریتی فنی عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط‌زیست، امور اجتماعی و فرهنگی، توسعه محله‌ای و برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی را تشریح کرد.

 وی از اجرای ۳۶ پروژه توسعه محله‌ای در سال ۱۴۰۲ خبر داد و احداث ساختمان پارک آموزش ترافیک، توسعه پایانه معین، احداث فضای سبز جنوبی خیابان دانشکده جنگ، احداث فضای سبز خیابان کاشان- کمالی، بهسازی ملک تاریخی پنبه چی در تقاطع قلمستان، تکمیل شبکه آب‌رسانی بوستان‌های اوستا، انبار نفت و دانشجو، بهسازی و تجهیز بوستان رازی و کمک به احداث مجموعه فرهنگی دانشگاه جنگ را از جمله پروژه‌های شاخص منطقه ۱۱ در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

شهردار منطقه ۱۱ با اشاره به مأموریت و تکلیف منطقه برای ۲۹ هزار تن آسفالت‌ریزی در معابر اصلی و فرعی گفت: منطقه یازده در شاخص روکش اساسی آسفالت رتبه نهم و درزمینهٔ لکه‌گیری و روکش دستی آسفالت رتبه دوم را در بین مناطق ۲۲ گانه دارد.

طی این نشست، معاونین ادارات کل برنامه‌وبودجه و دفتر پایش برنامه و شهرداری منطقه ۱۱ نیز نکات، دغدغه‌ها و چالش‌های خود در موضوعات حوزه برنامه‌ریزی بیان کردند.

انتهای پیام/

۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 41460

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =