حضور شبانه‌روزی خادمین شهری در مرز مهران تداعی‌کننده دوران دفاع مقدس است

مقامات کشوری و لشکری با حضور در سایت شهرداری منطقه ۵ در مرز مهران، نظاره‌گر اقدامات مدیریت شهری در خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی بودند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، طی روزهای اخیر مدیریت شهری منطقه ۵ به خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی در مرز مهران پرداخته است.

سردار سرتیپ۲پاسدار شاکرمی (فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام استان ایلام ) به مرز مهران رفته و از نزدیک از خدمات ارائه شده توسط شهرداری مناطق ۵ و ۱۱ به زائرین اربعین حسینی علیه السلام در این محدوده بازدید کرد.

فرمانده سپاه حضرت امیر المومنین (ع) استان ایلام، ضمن تشکر از همه خادمین اربعین سالار شهیدان که به مهران آمده اند به صورت ویژه  نیز از شهردار و مجموعه شهرداری تهران، همچنین از شهردار مناطق ۵ و ۱۱ تشکر کرده و گفت: هم به صورت میدانی و هم به صورت مانیتورینگ شاهد تلاش ها زحمات همه کسانی که شرایط این محدوده را برای زائرین مطلوب و مساعد می کنند، هستیم.

وی ضمن تشکر از زحمات شبانه روزی پاکبانان که از سر صدق و صفا و محبت به نظافت منطقه می پردازند اظهار داشت: تمام تلاش ها و خدماتی که برای این روزها انجام شده با نظم، نظافت و آماده کردن این فضا از سرویس های بهداشتی گرفته تا داخل مواکب و نظافت مسیر و پایانه که توسط مجموعه مدیریت شهری تهران صورت می گیرد، قابل مقایسه نیست.

سردار سرتیپ ۲پاسدار شاکرمی در ادامه به حضورش از سالهای ابتدایی تاکنون در مراسم باشکوه پیاده روی اربعین و همچنین جلسات ستاد اربعین اشاره کرد و ادامه داد: سال ۱۴۰۲ به هیچ عنوان با سالهای پیش قابل مقایسه نیست. محدوده خدمات رسانی به زائرین توسعه یافته است اما نارضایتی وجود ندارد و انتقادهایی جزئی به برخی خدمات اعلام شده است اما تا کنون کسی به نظم، بهداشت و خدماتی که بر عهده مدیریت شهری می باشد، انتقادی نکرده است.

فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام استان ایلام از مدیریت پیگیرانه و نظارت دکتر نظری در راستای ارائه خدمات شهری و همچنین مناطق۵ و ۱۱ تشکر کرد و گفت: من هر چه دیدم زحمت، تلاش، از خود گذشتگی و زیبایی بود و باید از شهرداری تهران برای استفاده از همه ظرفیت هایش برای رضایتمندی زائرین اربعین حسینی علیه السلام باید تشکر کرد.

 او در خاتمه به حضور نیروهای متعهد شهرداری تهران که از خانه هایشان هجرت کرده و بی ادعا با ایثار و فداکاری در حال خدمت رسانی در مهران هستند اشاره کرد و گفت: اینها از جنس بسیج و  تداعی کننده دوران دفاع مقدس هستند. این افراد مثل باران آرام می بارند و علیرغم مشکلات شخصی، تمام وقت در اینجا حاضرند و یادآور عملیات های مثل کربلای یک والفجر هستند و این تلفیق بسیار زیبایی است.

بازدید فرمانده مرزبانی استان ایلام از سایت شهرداری منطقه ۵ در مرز مهران

همچنین سرهنگ پاسدار محسن کشتکار فرمانده مرزبانی استان ایلام  در بازدید از سایت شهرداری منطقه ۵ در مرز مهران در جریان روند خدمت رسانی خادمین حرم این منطقه به زائرین اربعین حسینی قرار گرفت.

وی گفت: امسال  در مراسم پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ اتفاق مهمی که افتاد این بود که حدود ۶۰ درصد زائرین از مرز مهران سفر کردند و همه ارگانها و سازمانها در بحث خدمات رسانی، روان سازی تردد، آبرسانی و تسهیل امورات ترددی زوار اربعین حسینی علیه السلام یاری رسانی کردند.

کشتکار ادامه داد: شهرداری تهران و منطقه۵ در شهر مهران و ۱۲ کیلومتری پایانه حضور یافتند و در همه حوزه های ممکن اقدام به خدمات رسانی به زائرین حسینی کردند. 

فرمانده مرزبانی استان ایلام افزود: امسال کمک ویژه ای به مرزبانی شد و یک ساختمان مجهز برای کارکنان مرزبانی ساخته شد و باید از دوستان شهرداری منطقه ۵ تشکر کرد.

تقدیر رئیس پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی از اقدامات مدیریت شهری منطقه ۵ در مرز مهران

علاوه بر این زینعلی رئیس پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی مرز مهران از اقدامات شهرداری منطقه ۵ برای زائرین اربعین حسینی علیه السلام در مرز مهران بازدید و ضمن تشکر از خدمات ارائه شده گفت: باتوجه به اینکه درهای خروجی نقطه صفر مرزی مهران به چهار در افزایش یافته است، ترافیک و تردد روان است.

وی ادامه داد:  امسال بیشترین آمار مربوط به پانزدهم ماه صفر است که ۲۶۸ هزار زائر، از مرز شهید قاسم سلیمانی سفر کردند و مشکل خاصی برای ایشان پیش نیامد و  وضعیت نظافت به نحو مطلوب توسط شهرداری منطقه ۵ و خدمات راهداری حمل و نقل درحال انجام است.

 زینعلی افزود: نصب سایه بان های مجهز به سیستم های خنک کننده  و مه پاش و بکارگیری بیش از ۶۰ جت فن از خدمات ارائه شده برای رفاه حال زائرین است.

رئیس پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی در خاتمه گفت: با توجه به این کنگره عظیم ، تمامی دستگاه های اجرایی، امنیتی و خدمات رسان  دست به دست هم داده و آرامش برای زائرین برقرار است .

راه‌اندازی تور مجازی از سایت خدمات منطقه ۵ در پایانه مرزی مهران برای نخستین بار 

همچنین محمد باقر فرهند مدیر روابط عمومی منطقه ۵ و "رئیس کمیته روابط عمومی قرارگاه مرزی مهران" گفت :از چندین هفته منتهی به اربعین حسینی و همزمان با اوج گرفتن شور و شوق عاشقان ابا عبدالله برای پیاده روی به سمت مرقد مطهر آن امام همام، نیروهای خدمات شهری منطقه ۵ نیز در مرز مهران مستقر شده و به خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی مشغول هستند.

وی افزود: برای اولین بار در شهرداری تهران و با بهره گیری از ظرفیت نیروهای متخصص روابط عمومی شهرداری منطقه۵، تور مجازی (VR) از سایت مرکزی  خدمات  خادمین راه حرم اربعین حسینی (ع) شهرداری منطقه۵ در مرز مهران راه اندازی شد.

فرهند ادامه داد : این اقدام در راستای رفاه حال زائرین و استفاده از سیستم های مجازی و بهره گیری از اطلاعات به روز منطقه با استفاده از دانش داخلی همکاران متخصص راه اندازی شده است.

گفتنی است همکاران و شهروندان جهت بازدید از تور می توانداز طریق لینک زیر اقدام کنند :  

https://studio-weare.ir/Mehran/index.htm

انتهای پیام/

۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 42220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =