راه‌اندازی خدمات کارواش در مراکز معاینه فنی از طریق مشارکت بخش خصوصی

مدیر عامل شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تاکید کرد: مراکز معاینه فنی تحت تملک شهرداری تهران دارای فضا و موقعیت بسیار مناسبی برای راه‌اندازی خدمات خودرویی بوده و این ستاد جهت اجرای آن نیازمند مشارکت بخش خصوصی توانمند و دارای تخصص در این زمینه است.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، طی نشستی با حضور شادی مالکی مدیر عامل شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، عبدالحامد اردستانی مدیر عامل شرکت حامیان تدبیر و توسعه و جمعی از مدیران براساس توافقنامه همکاری دو مجموعه با محوریت اجرای پروژه های درآمدزا مشترک در مراکز معاینه فنی، ظرفیت های جدید اقتصادی و خدماتی احصاء شده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه مالکی در توضیح مجموعه فعالیت های ستاد معاینه فنی و تحولاتی که در یکسال اخیر صورت پذیرفته گفت: معاینه فنی جزو خدماتی است که بسیاری از فرایندهای آن نظیر تعیین تعرفه و رویه انجام کار براساس قوانین بالادستی و ضوابط دولت انجام می شود. در سنوات گذشته تمرکز مجموعه بر ماموریت سازمانی خود یعنی صرفا انجام معاینه فنی معطوف بوده که به علت افزایش هزینه ها و عدم تناسب آن با افزایش نرخ معاینه فنی، این مجموعه را در پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و هزینه نگهداشت تجهیزات با مشکل روبرو کرده است. به همین واسطه بنا بر تدبیر مدیران شهری در دوره مدیریت جدید منابع تامین مالی جدید و بحث درآمدزایی پایدار به عنوان یکی از رویکردهای جدید در مجموعه برنامه ریزی و پیگیری شده است.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی با اشاره بدین مسئله که هزینه های مترتب به این مجموعه توسط درآمد خود ستاد تامین می شود، افزود: با توجه به رویکرد جدید در توسعه کسب و کار و بحث ایجاد درآمد برای مجموعه با استفاده از ظرفیت مراکز معاینه فنی، در ۸ ماه اخیر این شرکت تلاش نموده در زمینه های مختلف مورد نیاز نظیر تامین تجهیزات معاینه فنی، شناسایی راهکارهای مولدسازی و توسعه درآمدزایی از توانمندی و ظرفیت مجموعه های متخصص شهرداری در این ارتباط استفاده نماید. گفتنی است در سال ۱۴۰۲ با عنایت مدیران شهری و توجه ویژه ایشان به اهمیت انجام معاینه فنی در ارتقا ایمنی تردد و کاهش آلودگی هوا بخشی از هزینه های این ستاد در بخش اورهال تجهیزات و کارکنان از طریق تخصیص بودجه تامین گردیده که بدون تردید با توجه به ظرفیت مناسب مراکز در بحث مولدسازی، این شرکت می تواند به خودکفایی کامل بدون تحمیل هیچگونه هزینه ای به شهرداری تهران دست یابد.

وی در ادامه در خصوص افزایش ظرفیت مراکز معاینه فنی، ادامه داد: از بهمن سال گذشته پس از ۵ سال بحث توسعه خطوط معاینه فنی را داشته ایم و ۱۰ خط معاینه فنی به خطوط معاینه در این ۸ ماه اضافه گردیده است.در حال حاضر مراکز شهر تهران از بضاعت پذیرش سالانه ۳.۵ میلیون دستگاه خودروی پایتخت برخوردار هستند.علاوه بر بحث افزایش ظرفیت مراکز و ساماندهی و مدیریت صف مراکز با تغییر نحوه پذیرش از حضوری به اینترنتی، اقدامات مهمی در تسهیل خدمت رسانی شایسته به شهروندان و امکانات رفاهی در مراکز انجام شده و تقریبا ۹۰ در صد از تکالیف این ستاد در احکام برنامه چهارم تحول شهر تهران تحقق یافته است.

مالکی با اشاره بدین موضوع که همکاری دو مجموعه در بحث توسعه کسب و کار می تواند علاوه بر ایجاد درآمد در کیفی سازی خدمات موثر باشد، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مراکز جهت توسعه خدمات تجمیعی خودرو نظیر:کارواش،کارشناسی رنگ و بدنه و فنی خودرو و کلینیک خودرو در پاسخ به نیاز مراجعه کنندگان اثرات مثبتی به همراه داشته که بدون تردید شرکت حامیان به عنوان یک مجموعه متخصص در این زمینه می تواند ستاد معاینه فنی را در پیاده سازی آن مساعدت نماید.

در ادامه اردستانی مدیر عامل شرکت حامیان ضمن اشاره به توافق انجام شده در جلسه پیشین مبنی بر هم افزایی و مشارکت دو مجموعه در شناسایی منابع تامین مالی جدید و راهکارهای توسعه کسب و کار در مراکز معاینه فنی شهر تهران، گفت: براساس هماهنگی انجام شده فی مابین دو مجموعه ظرفیت های جدید اقتصادی و خدماتی در سه فاز شناسایی شده است. فاز اول آن مربوط به راه اندازی کارواش و کلینیک خودرو، فاز دوم توسعه بخش رفاهی در مراکز و فاز سوم استفاده از فضاهای اداری مراکز جهت شرکت های دانش بنیان است. با توجه به شناسایی سرمایه گذار بخش خصوصی برای اجرای فاز اول شرکت حامیان آمادگی دارد در صورت موافقت ستاد نسبت به آغاز راه اندازی کارواش در مراکز منتخب معاینه فنی اقدام نماید. در پایان جلسه اجرای فاز نخست مربوط به راه اندازی کارواش مورد توافق دو مجموعه قرار گرفت.

انتهای پیام/

۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 44182

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =