لزوم انتقال شیمیایی فروش های ناصر خسرو به بازار کیمیا/ اتصال خطوط مترو به ۱۱ بیمارستان با سرعت در حال انجام است

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: اتصال خطوط مترو به ۱۱ بیمارستان با سرعت در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار شهر،صبح امروز شنبه ششم، آبان‌ماه به مناسبت فرارسیدن هفته نکوداشت پدافند غیرعامل، همایش پدافند غیرعامل با حضور علی نصیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مرتضی افندی‌زاده، معاون حمل و نقل و ترافیک وزارت راه‌و شهرسازی و ولی الله مهبودی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب پایتخت، برگزار شد.

علی نصیری در این نشست گفت: امیدواریم این مراسم سبب مفهوم‌سازی درست در فرهنگ پدافند غیرعامل شود و ما بتوانیم با شهری ایمن تر مواجه باشیم. سازمان پدافندغیرعامل در هر دستگاه و وزارتخانه یک پدافند غیرعامل دارد که در دوره جدید مدیریت شهری تصمیم براین شد دبیرخانه این کمیته به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران واگذار شود.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به امضای توافقنامه میان شهرداری تهران و سازمان پدافند غیرعامل کشور در سال گذشته،ادامه داد: کمیته پدافند غیرعامل شهرداری بخش مهمی است که تمام سازمان‌ها و معاونت‌ها به عنوان کارگروه در آن عضو هستند و هر معاونتی باید طبق قانون برای وظایف خود اقدامات پدافندی متعددی را انجام دهد تا شهر شاهد حوادث ناگوار نباشد.

وی افزود: ایمنی متروها و پل‌های زیر سطحی اولویت اساسی ماست، همچنین  اتصال خطوط مترو به ۱۱ بیمارستان با سرعت در حال انجام است. اقدامات موردی بسیار متعددی همانند جمع آوری  نشر فاضلاب در برخی از ایستگاه‌های مترو نیز انجام پذیرفت. متاسفانه ایستگاه‌های مترو بسیاری با نقوص فراوان در دوره‌های پیشین مدیریت شهری به بهره برداری رسید که با تلاش همکاران ما این نقوص برطرف شد.

نصیری با اشاره به ایمن سازی گود کتابخانه ملی گفت: کتابخانه ملی به علت شرایط عجیب گود فرهنگ در خطر ریزش قرار داشت که با همکاری شهرداری تهران این خطر رفع شد.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد: فروشندگان اقلام شیمیایی خیابان ناصر خسرو باید به بازار کیمیا منتقل شوند، هم‌چنین طراحی دو بوستان در مناطق ۴ و ۱۸ با عنوان  بوستان پدافند غیرعامل با هدف فرهنگ سازی و آموزش های شهروندی در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به شبکه مویرگی گازرسانی در سطح تهران و وجود گسل‌های متعدد در پایتخت امکان سنجی حذف گاز از سطح شهر تهران و جایگزینی آن به انرژی‌های دیگر در حال مطالعه است. احداث برج‌های تخلیه اضطراری گاز به وسعت ۸۰ متر در مواقع بحرانی به خصوص زلزله در شهر تهران در دست بررسی و اخذ مجوزهای لازم است.

نصیری خاطرنشان کرد: تصویب دستورالعمل افزایش ضریب ایمنی مترو، کاهش وابستگی شبکه مترو به تاسیسات ناپایداری شهری، آموزش نیروهای اورژانس به کارکنان متروی تهران، تجهیز مناطق به امکانات مورد نیاز در مواجهه با تهدیدات زیستی و شیمیایی در اولویت است.

انتهای پیام/

۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 44415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =