ارتباط بیش از ۱۰۰ هیات اقتصادی و سیاسی بین ایران و روسیه / ایران به رغم کمبود آب اقلیم متنوعی دارد

رافائل گئورکیان، وزیر مشاور سفارت فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران گفت:سفارت روسیه آماده پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و محیط زیستی میان تهران و مسکو است

به گزارش خبرنگار شهر؛ ظهر امروز - هشتم آبان ماه 1402- همایش تجاری پارک‌ها، فضای عمومی و توسعه شهر از مسکو تا تهران با حضور هیاتی دیپلماتیک از کشور روسیه در منطقه گردشگری عباس آباد برگزار شد، در این همایش الکسی ریتئوم، رییس شورای انجمن پارک‌های روسیه با اشاره به تجربیات کشورش در توسعه پارک‌ها و فضای سبز بیان کرد: تا ۵ سال پیش در روسیه پارک‌ها با یک دیگر در ارتباط نبودند. تا اینکه ایده پیوند پارک‌ها مطرح شد. ایده خوبی بود و تمام مقامات از آن پشتیبانی کردند. وزارت‌های محیط ‌بانی، شهرداری و… از جمله مقاماتی بودند که از این ایده استقبال و تشویق کردند.

ریتئوم به این نکته تاکید کرد از طریق انجمن پارک‌های روسیه می‌توان فعالیت‌های فرهنگی و محیط ‌زیستی خوبی انجام داد: تشویق‌ها و حمایت‌ها کمک خواهد کرد تا بتوان بین تمام بانک‌ها پیوند ایجاد کرد. از این رو با تبادلات فرهنگی و محیط ‌بانی امیدوارم موفقیت‌های خوبی بین ما و ایران رقم بخورد.

ارتباط بیش از ۱۰۰ هیات  اقتصادی و سیاسی ایران و روسیه

وزیر مشاور سفارت فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران نیز سخنران بعدی این مراسم بود که  گفت: در حال حاضر ایران و روسیه جزو کشورهایی هستند صحبت درباره آنها زیاد می‌شود.

رافائل گئورکیان، با اشاره به روابط سال اخیر ایران و روسیه افزود: در چند سال اخیر بین ایران و روسیه بیش از ۱۰۰ هیات سیاسی و اقتصادی باهم در ارتباط بوده‌اند و در حال حاضر نیز گفت وگوی این همایش درباره محیط زیست است. همه ما دوست داریم فرزندانمان در فضاهای خوب روی چمن‌ها و در میان درختان بازی کنند و باید در این زمینه تلاش شود.

گئورکیان با بیان آنکه ایران با وجود کمبود آب دارای اقلیم و آب و هوای خوبی است، گفت: اقلیم ایران با وجود کمبود آب بسیار خوب است. تهران سرسبز است و از محیط زیست آن مراقبت خوبی می‌کند. ما نیز در سفارت روسیه در تلاش هستیم تا بتوانیم این سرسبزی را در سفارتخانه‌مان حفظ کنیم و پیشرفتی که در تهران است در سفارت روسیه نیز شاهد باشیم.

وزیر مشاور سفارت فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: با دوستانم در مسکو صحبت می‌کنم شرایط آب و هوایی ایران و پارک‌هایش برایشان جالب است. خوشحال هستم که بین دو کشور این چنین همایش‌ها در حال برگزاری است و امیدوارم این روابط طولانی باشد و علاوه بر تهران در شهرهای دیگر نیز این ارتباطات تداوم یابد.

گئورکیان با اعلام آمادگی سفارت روسیه بیان کرد: سفارت روسیه آماده پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و محیط زیستی ایران است و از همین جا برای همکاری اعلام آمادگی می‌کنیم.


 کسانی که تازه وارد ایران شده‌اند با مناطق جذابی مواجه خواهند شد

رستم ژگانشین، نماینده بازرگانی فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به آنکه برای اولین بار است در چنین همایش‌هایی حضور پیدا کرده است، اعلام کرد: حوزه محیط زیست حوزه خوبی است و مطمئن هستم کسانی که تازه وارد ایران شده‌اند با مناطق جذابی مواجه خواهند شد. ایران نه تنها در بخش اقتصادی، در بخش فرهنگی، گردشگری و تکنولوژی نیز دارای پیشرفت‌های بسیاری است و از همین جا در تمام زمینه‌ها برای پیشرفت پارک‌ها اعلام آمادگی خواهیم کرد.

ژگانشین با اظهار خوشحالی از پیشرفت گردشگری گفت: به عنوان نماینده بازرگانی برای کمک اعلام پشتیبانی می‌کنم و خوشحالم گردشگری تا این میزان پیشرفت داشته است.

انتهای پیام/
 

۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 44549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =