همه هنرمندان را به مشارکت در ابرپروژه «من شهردارم» دعوت می‌کنم

زهرا سعیدی همه شهروندان تهرانی به ویژه هنرمندان عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون را به مشارکت در ابرپروژه «من شهردارم» دعوت کرد.

به گزارش شهر، زهرا سعیدی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با «روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران» در خصوص ابرپروژه «من شهردارم» گفت: ایجاد زیرساختی برای اینکه مردم بتوانند نظراتشان را نسبت به محیط اطرافشان بیان کنند و مورد توجه قرار گرفتن این نظرات، می‌تواند شهر را به محل بهتری برای زندگی تبدیل کند.

بازیگر فیلم سینمایی «ملک سلیمان»، مشارکت شهروندان به‌عنوان شهردار محلّه و منطقه و شهر خودشان در ابرپروژه «من شهردارم» را در نگهداشت حرفه‌ای شهر مؤثر دانست و افزود: وقتی آدم دستی در پروراندن یک نهال داشته باشد، طبیعتاً به آن علاقه و توجه بیشتری نشان می‌دهد و در نگهداری آن مشارکت بهتر و بیشتری خواهد داشت.

این بازیگر ادامه داد: چنان‌چه مردم طرح‌های قابل اجرایی داشته باشند و این طرح‌ها توسط شهرداری اجرا شود، آن‌ها تعلق خاطر بیشتری نسبت به شهر و محلّه خودشان پیدا می‌کنند و در نگهداشت شهر هم با شهرداری همراهی بیشتری خواهند داشت.

سعیدی ضرورت فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط‌زیست را یکی از نیازهای شهر تهران دانست و عنوان کرد: اگر بخواهم یک پیشنهاد در سامانه «من شهردارم» (manshahrdaram.tehran.ir) ثبت کنم پیشنهادم این است که شهرداری در پیاده‌راه‌ها جا سیگاری‌های بزرگ طراحی کند و شهروندان را نسبت به خطرات ته سیگارهایی که در معابر عمومی و طبیعت می‌اندازند آگاه کند.

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» (ع)، اظهار داشت: پیشنهاد دیگرم، ساماندهی دستفروشان در محدوده خیابان‌های ولی‌عصر (عج) و انقلاب است که هم ترافیک و ازدحام جمعیت در این محدوده را بهبود می‌بخشد و هم شأن این محدوده از پایتخت را حفظ می‌کند.

بازیگر سریال‌های «ستایش»، «هوش سیاه»، «خانه مادری»، «کیمیا» و «به رنگ خاک» در پایان ضمن دعوت از شهروندان برای مشارکت در دوّمین دوره ابرپروژه «من شهردارم» گفت: از تمام شهروندان عزیز تهرانی به ویژه از همه هنرمندان عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون که می‌دانم همه عاشق تهران هستند، درخواست می‌کنم نظرات خود درخصوص بهبود شرایط شهر را در سامانه من شهردارم ثبت کنند تا شهرداری بتواند سطح ارائه خدمات را در راستای رضایت شهروندان افزایش دهد.

گفتنی‌ست؛ ابرپروژه «من شهردارم» که از سال گذشته و در دوره مدیریت شهری کنونی طراحی شده و به اجرا در آمده است، امسال برای دوّمین بار در کلانشهر تهران به اجرا در می‌آید. در این طرح، شهروندان تهرانی می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی manshahrdaram.tehran.ir نیاز عمرانی، خدمات شهری، فرهنگی، شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، ورزشی و اجتماعی محله و منطقه محل سکونت خودشان را به‌عنوان «پروژه درخواستی» ثبت کنند تا شهرداری تهران با اختصاص بودجه، آن پروژه را اجرا کند.

انتهای پیام/

۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 45736

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =