انتخاب و جانمایی۱۱۳بوستان برای اجرای طرح بوستان‌های مادر و کودک

رضوی گفت : بوستان‌های مادر و کودک طرحی است که در این دوره از مدیریت شهری توسط اداره کل امور بانوان با هدف ایجاد آرامش و امنیت مادران، فرزندان و دختران برای تفریح و ورزش در بوستان‌ها مطرح شد. پس از افتتاح چند بوستان مادر و کودک در شهر تهران، ۱۱۳بوستان دیگر نیز برای اجرای طرح بوستان‌های مادر و کودک انتخاب و جانمایی شده است.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، سیدمحمد ناظم رضوی با اشاره به اینکه سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران پس از دریافت طرح از شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران که در این پروژه نقش طراح و ناظر را دارد، بوستان‌های مادر و کودک را اجرا می‌کند ، گفت : طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ۱۱۳بوستان منتخب پایتخت تا پایان سال‌جاری به بوستان‌های مادر و کودک تبدیل خواهند شد.

 اجرای ۲۰بوستان در گام اول

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰بوستان مادر و کودک در مناطق مختلف شهر تهران اجرا شده که این موضوع مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.افزود: رضایت خانواده‌ها به‌ویژه بانوان از اجرای این طرح باعث شده تا شهروندان در قالب طرح «من شهردارم» از شهرداری تهران بخواهند تا امسال بوستان مادر و کودک بیشتری در پایتخت ایجاد کند.

گفتنی است که ویژگی‌های مکانی بوستان‌های مادر و کودک از این قرار است: 

داشتن حداقل ۲هزار مترمربع وسعت، داشتن دسترسی محلی، قرار نداشتن در مجاورت کسب‌وکارهای کاملا مردانه، آلاینده‌های زیست‌محیطی، گاراژ و...، داشتن دسترسی مناسب و همجواری با ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی، ترجیحا همجواری یا نزدیکی به مهدکودک‌ها و مدارس دخترانه

بوستان‌های مادر و کودک جدید
۱۱۳بوستان مادر و کودک جدید در ۱۰منطقه شهر تهران شامل مناطق یک (۱۸بوستان)،
منطقه۳ (۵بوستان)، منطقه۴ (۱۷بوستان)، منطقه۷ (۷بوستان)، منطقه۸ (۷بوستان)،
منطقه۱۳ (۶بوستان)، منطقه۱۴ (۱۲بوستان)، منطقه۱۵ (۱۶بوستان)، منطقه۱۶ (۷بوستان)
و منطقه۲۰ (۱۸بوستان) تا پایان سال اجرا می‌شود که این طرح از شمال تا جنوب شهر را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/

۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 46317

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =