ظرفیت‌سازی و اقدامات جدید در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی از دی‌ماه در پایتخت

شهردار تهران با پرداختن به موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: شروع این کار با هماهنگی دستگاه‌هاست و انجام و اساس آن مبتنی بر به میدان آوردن مردم است تا بتوان با تکیه بر مردم و اندیشه و انگیزه مردم این آسیب‌ها را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه نشست تبیین طرح های مدیریت آسیب های اجتماعی کلان‌شهر تهران که عصر امروز - چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲- با حضور مدیران شهری و مسئولان دستگاه های مرتبط در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در چهار ماه اخیر که توفیق اعتماد رئیس جمهور و هیات وزیران و حکم دستیاری ویژه رئیس جمهور در موضوع آسیب های اجتماعی را داریم، هم ساختار و تشکیلات چابکی شکل گرفته است و هم یک برنامه منسجم و چارچوب‌داری استخراج شده تا در کوتاه مدت چهره شهر را از آسیب های اجتماعی پاک کند و در میان مدت و درازمدت ریشه های آسیب را هدف گذاری کرده تا این کلان شهر به سمتی برود که در خودش یک مصونیتی برای جنبه های آسیب ایجاد کند.

وی افزود: شروع این کار با هماهنگی دستگاه هاست که در نشست امروز گوشه ای از آن را دیدید و انتها و انجام و اساس آن مبتنی بر به میدان آوردن مردم است که بتوانند با تکیه بر مردم و با حضور و با فکر و اندیشه و انگیزه مردم این آسیب ها را به سمت کم شدن پیش برد.
زاکانی با بیان اینکه این مسیری است که شروع شده و از دی ماه اقداماتی را آغاز خواهیم کرد، ادامه داد: شهرداری تهران در سال گذشته ۷۲۰۰ کودک کار را جمع آوری کرده و در حال خدمتگزاری به آنها هستیم. به طوری که در ۳۴ مجموعه شهرداری خدمتگزاری به این کودکان و خانواده هایشان در حال انجام است.

شهردار پایتخت با پرداختن به جمع آوری معتادان متجاهر نیز گفت: ظرفیت زیادی از دو سال قبل تا امروز در این زمینه ایجاد شده و در دی ماه نیز ظرفیت جدیدی اضافه می شود که در مجموع با تعداد معتادان متجاهر موجود در خیابان ها برابری می کند.
شهردار تهران اضافه کرد: در این مسیر بالغ بر ۵۵۰۰ ظرفیت را در دی ماه خواهیم داشت و به لطف الهی باقیمانده این معتادان جمع آوری می شوند و مابه ازای آن جنبه بازیابی شخصیتی، مهارت آموزی، اشتغال، ارتباط با خانواده و برگشت به اجتماع و مسیر بازپروری آنها شروع می شود.
وی درباره باقیمانده کودکان کار عنوان کرد: بخش زیادی از کودکانی که در چهارراه ها و خیابان‌ها می بینیم از اتباع و غیر ایرانی هستند که مسیر مواجهه قانونی خاص خودشان را دارند و کودکان ایرانی نیز مواجهه خاص قانونی خود را طلب می کنند.

زاکانی ادامه داد: در دی و بهمن ظرفیت سازی جدیدی با دستگاه ها انجام می دهیم و عمده کسانی که از اتباع هستند نیز مواجهه قانونی با آنها انجام خواهد شد و نهایتا مسیری که انتخاب می شود مسیری است که از  این شرایطی که عده ای استثمار کننده، کودکان را استثمار می کنند چهره شهر را مبرا کند. به نحوی که هم با آنها برخورد شود و هم کودکان را سرپرستی و تمشیتکنیم و هم خانواده های آنها را تقویت کرده تا شاهد چنین پدیده ای نباشیم. 

وی در پایان تاکید کرد: تمهیداتی صورت گرفته که از دی ماه شروع می شود و مردم ثمرات آن را خواهند دید.


انتهای پیام/

۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
کد خبر: 46971

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =