اجرای برنامه عملیاتی برای مشارکت کودکان منطقه۱۳ اداره شهر

شهردارمنطقه۱۳ از اجرای طرح «شهر در دست بچه‎ها» در نواحی چهارگانه این منطقه به منظور ارتقای سطح آگاهی و دانش‌افزایی و شناساندن ساختارهای اجتماعی ویژه کودکان خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردار این منطقه با بیان اینکه، یکی از مصادیق مشارکت دانش‌آموزان در اداره شهر و جامعه‌‎‏پذیر کردن آن‏ها، طرح «شهر در دست بچه‌ها» است، گفت: با عنایت به دستورالعمل ها و برنامه ریزی های انجام شده در خصوص طرح مذکور، اداره آموزش شهروندی منطقه اقدام به برنامه ریزی و اجرای  برنامه ها در راستای اجرای طرح مذکور کرد.

وی آموزش و جلب مشارکت کودکان در امور مربوط به مدیریت شهری، ارتقای سطح آگاهی و دانش‌افزایی و شناساندن ساختارهای اجتماعی ویژه دانش آموزان را از اهداف اجرای این طرح دانست و افزود: در این طرح، دانش ‏آموزان ضمن بازدید از مراکز خدماتی، از نزدیک با نحوه فعالیت آن‏ها آشنا می‏ شوند.

شهردار منطقه ۱۳ در خصوص اجرای منظم این طرح تا پاسان سال ادامه داد: در این طرح دانش آموزان  با نحوه کار اداره‏ های مختلف آشنا می شوند و در این راستا، آن‏ها به ایستگاه‏های آتش‌نشانی، مراکز آموزش ترافیک، دفاتر پلیس + ۱۰ و ... اعزام می شوند.

علی احمدی ادامه داد: اعزام دانش‌آموزان به این مراکز توسط اداره آموزش شهروندی و با هماهنگی نواحی انجام می‏ شود و طبق برنامه‏ ریزی انجام شده،  ماهانه دانش ‏آموزان مدارس منتخب برای شرکت در طرح شهر در دست بچه‌ها به ادار‎ه‌ها و سازمان‎های مختلف اعزام می شوند.

شهردارمنطقه ۱۳ خاطر نشان کرد: در مرحله نخست طرح، دانش آموزان با حضور در ساختمان شهرداری ناحیه۲ منطقه ۱۳ ، ضمن بازدید از ادارات و واحد های مختلف، پشت میز شهردار ناحیه نشستند و  برای زمانی کوتاه، سکان مدیریت را به دست گرفتند.

وی با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح فرهنگ و توانایی کودکان، پرورش نسلی موفق و تاثیرگذار در آینده جامعه ایرانی اسلامی را مهم بر شمرد و خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه آماده است تا با ظرفیت های دراختیار و ایجاد بستر مناسب، زمینه‌های لازم که موجبات تفریح و آرامش و در نتیجه، پرورش خلاقیت‌های مناسب کودک می شود را فراهم آورد.

انتهای پیام/

۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 47642

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =