رفع معارضین آزادراه شهید شوشتری

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در خصوص چگونگی رفع معارضین پروژه شهید شوشتری و تسریع در اجرای این آزاد راه، توضیحات تکمیلی ارائه کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، ابوذر مختاری ضمن اشاره به تاکیدات شهردار تهران مبنی بر کاهش بار ترافیک بزرگراه بسیج و محدوده معابر شرقی پایتخت، صرفه جویی درمصرف سوخت و مهم تر از همه، کاهش آلودگی هوای شهر که یکی از بزرگترین معضلات شهری است گفت:  اقدامات لازم جهت تسریع در توافق با معارضین آزاد راه شهید شوشتری که بزرگراه‌های آزادگان، شهید رستگار مقدم و امام رضا(ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق تهران متصل می‌سازد، در دستور کار سازمان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در اوایل دهه ۹۰ مراحل اولیه توافق و عقد قرارداد و آزاد سازی عرصه مورد نیاز احداث پروژه مذکور صورت پذیرفته بود بیان داشت: علی رغم ضرورت اجرای طرح به علت وجود معارضین نیروهای مسلح و شرایط خاص محدوده، اجرای پروژه به تعویق افتاد و در این دوره از مدیریت شهری جلسات متعددی با ارتش جمهوری اسلامی از جمله نیروی زمینی ارتش، پدافند هوایی ارتش (ساحفاجا) و تیپ ۶۵ نوهد برگزار که منجر به آزاد سازی حدود ۱۵ هکتار از اراضی ارتش شد.

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران اظهار داشت: از طرف دیگر با توجه به اینکه بخشی از معارضین پروژه به صورت اعیانات و زیرساخت های دفاعی کشور در محدوده ارتش جمهوری اسلامی بوده است، توافقی با بنیاد تعاون آجا جهت ایجاد زیرساخت ها صورت گرفت و در مرحله انجام می باشد.

وی افزود: قسمت انتهایی فاز اول پروژه شهید شوشتری که با معارضی از وزارت ورزش و جوانان در رابطه با ورزشگاه تختی برخورد داشت که با واگذاری دو ورزشگاه شهید کاظمی و امام رضا (ع) که از سنوات گذشته به عنوان بهره بردار در اختیار وزارت ورزش قرار داده بود و همچنین چهار ملک دیگر با کاربری ورزشی جهت حفظ سرانه ورزشی شهر تهران به وزارت ورزش تحویل داده شد

مختاری ضمن اشاره به توافقات لازم برای آزاد سازی ۳۴. ۵ هکتار از ورزشگاه تختی به ارزش ۳۱۰۸  میلیارد تومان تصریح کرد: عرصه های موصوف پس از آزاد سازی به معاونت فنی و عمرانی شهرداری برای اتمام فاز نخست پروژه شهید شوشتری، تحویل داده شد.

گفتنی است؛ آزادراه شهید شوشتری کمربندی شرقی تهران است که اتوبان امام رضا(ع) را در جنوب‌شرق پایتخت به اتوبان شهید یاسینی متصل کرده و فاز نخست آن تا انتهای امسال به طول ۹.۲ کیلومتر به بهره‌برداری خواهد رسید. افتتاح این کمربندی تا ۵.۵ درصد از ترافیک شرق پایتخت و تا ۱.۵ درصد از ترافیک تهران را خواهد کاست.

انتهای پیام/

۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 48422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =