ایمن‌سازی کانال سرخه‌حصار منطقه ۱۵ با نصب ۲۰۰ متر طول نرده فلزی

شهردار منطقه ۱۵ گفت: در فاز نخست ایمن‌سازی کانال سرخه‌حصار در این منطقه، ۲۰۰ متر طول نرده فلزی، در حاشیه کانال نصب شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری گفت: کانال ۴ هزار و ۳۰۰ متری سرخه حصار مدام و به صورت ویژه تحت کنترل عوامل اداره مسیل ها و ناحیه است و به منظور ایمن سازی آن در فاز نخست طرح نرده گذاری آن  به طول ۲۰۰ و ارتفاع یک و نیم متر از بوستان خلیج فارس تا پل بزرگراه امام علی(ع) انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در فاز دوم  ادامه مسبر تا انتهای بزرگراه  امام علی(ع) به طول تقریبی ۴۰۰ متر انجام خواهد شد افزود: بخش جنوبی و شمالی این کانال پیش از این کاملا نرده گذاری شده است و فقط بخش های کوچکی از آن باقی مانده بود.

شیری ادامه داد: همچنین با همکاری شرکت خاکریز آب و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) طرح بهسازی دیوار و کف کانال حدفاصل خیابان بوعلی تا بزرگراه شهید نجفی رستگار به طول ۲ هزار متر به زودی آغاز می شود.

وی اضافه کرد: نصب ۱۳ دریچه فلزی، تهیه ۲۰۰  دریچه سیمانی و نصب ۶۰ مورد آن بر روی حوضچه، قنوات و ... در سطح منطقه و جانمایی ۱۴ تابلو هشدار خطر سقوط  در نزدیکی کانال های منطقه از سایر اقدامات انجام شده در طرح ایمن سازی است.

شهردار منطقه ۱۵ افزود: در منطقه، ۲۷ کانال و ۵۱ حوضچه وجود دارد که به صورت دستی و مکانیزه با بهره گیری از نیروی متخصص و ماشین آلات مخصوص پاکسازی می شود.

وی گفت: در این راستا ۳ اکیپ ویژه اداره مسیل های به صورت روزانه  تمامی شبکه‌های اصلی و فرعی جمع آوری آب های سطحی، کانال ها و مسیل‌ها سطح منطقه را نظارت و لایروبی می کنند.

انتهای پیام/

۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 49765

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =