اراضی عباس‌آباد یکی از ۷ پایگاه اصلی هوشمندسازی کشور می‌شود

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد گفت: مطابق توافقاتی که بناست در روزهای ابتدایی سال آینده با معاونت علمی ریاست جمهوری به امضا برسد، اراضی عباس‌آباد یکی از ۷ پایگاه اصلی هوشمندسازی کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ نشست صمیمانه محمد حسین حجازی، مدیر عامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد ظهر امروز -۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۲- برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجازی با اشاره به برنامه‌های منطقه فرهنگی عباس آباد در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت:شهردار تهران اراضی عباس آباد را کانون گردشگری، نورآوری و فناوری تهران می‌داند. در همین رابطه مطابق توافقاتی که بناست در روزهای ابتدایی سال آینده با معاونت علمی ریاست جمهوری به امضا برسد،اراضی عباس آباد یکی از ۷ پایگاه اصلی هوشمند سازی کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: خانه خلاق هزاره یکی دیگر از مزیت‌های فناورانه عباس آباد است. این مجموعه استارتاپی سال گذشته افتتاح شد و خروجی های آن برای شهر تهران می‌تواند کارآمد باشد.

حجازی در رابطه با فعالیت‌های مجموعه تحت مدیریت خود در حیطه دیپلماسی گردشگری هم تصریح کرد: چندی قبل در مجموعه عباس آباد میزبان رئیس سازمان جهانی گردشگری بودیم؛ پس از آن با تعاملات صورت گرفته و انجام مقدمات بنا شد به زودی اجلاسیه جهانی گردشگری پایتخت‌های دنیا در منطقه گردشگری عباس آباد برگزار شود.

حجازی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری منطقه عباس آباد برای توریست‌ها در ایام نوروز گفت:فضای سبز مجموعه عباس آباد اولین جذابیت این منطقه برای گردشگران است. به مناسبت ایام نوروز سه شنبه از پوشش سبز و طبیعی جدید پل طبیعت نیز رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی دومین جاذبه منطقه عباس آباد برای گردشگران در ایام نوروز است بر همین مبنا برنامه‌های فرهنگی عباس آباد مانند سایر مجموعه‌های وابسته به شهرداری تهران با شعار «بهار قرآن،بهار ایران» برگزار خواهد شد به جز این مجموعه‌ فرهنگی عباس آباد نیز برنامه‌های اختصاصی خود را با عنوان «عید شرقی» برگزار خواهد کرد.

حجازی سپس به تشریح برنامه‌های فرهنگی منطقه گردشگری عباس آباد پرداخت و گفت:هر شب در میدان مشاهیر استیج شبانه برقرار است، علاوه بر این کارناوال‌های شادی با محوریت بازی‌های قومی و محلی با همکاری فدراسیون ورزش‌های همگانی در اراضی عباس آباد برپا می‌شود. هم‌چنین از ساعات قبل از افطار نیز با هدف اثرگذاری بر مخاطب کودک کارگاه‌های خلاقیت و شعر کودکان نیز در منطقه عباس آباد فعال می‌باشد.

وی ادامه داد : ‌اگر شرایط آب‌وهوایی مساعد باشد ساعت ۲۴ روز ۲۹ اسفندماه بزرگ‌ترین نورافشانی و آتش بازی شهر تهران در پل طبیعت انجام خواهد شد. همچنین در ایام نوروز ورک‌شاپ‌های هنری و نورافشانی‌های متعدد در منطقه عباس‌آباد برگزار می‌شود. علاوه بر این در ایام نوروز با همکاری وزارت میراث فرهنگی بازارچه صنایع دستی تکوک با حضور ۵۰ هنرمند در منطقه عباس آباد دایر می‌باشد.

حجازی اشاره‌ای به برنامه‌های منطقه عباس‌آباد با محوریت ماه مبارک رمضان نیز داشت و اظهار کرد: با همت خیرین هر شب سفره افطاری ساده برای اطعام ۲ هزار روزه‌دار در منطقه عباس آباد برپا می‌شود؛ همچنین ساعت ۸ شب همزمان با پخش صلوات خاصه امام رضا(ع)، پرچم متبرک حرم امام رئوف به اهتزار در می‌آید.

وی تاکید کرد: با همکاری سازمان صدا و سیما در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان برنامه‌ شب‌های فیروزه‌ای با مخاطب شناسی روزه داران و برنامه رنگین کمان با مخاطب شناسی کودکان از منطقه عباس آباد پخش خواهد شد.همچنین مطابق توافقات صورت گرفته با وزارت ارشاد کنسرت‌موسیقی در فضای باز عباس آباد برگزار می‌شود.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های ترویج گردشگری در منطقه عباس آباد ‌پرداخت و اظهار کرد: ایستگاه گردشگری هوشمند که عملیات ساخت آن پیش از این شروع شده بود اکنون به بهره‌برداری رسیده است و به عنوان اولین ایستگاه هوشمند شهر تهران در ایام نوروز به گردشگران ارایه خدمت می‌کند. در این ایستگاه ضمن معرفی اماکن گردشگری شهر تهران، با استفاده از هوش‌ مصنوعی و ربات بازی‌های تعاملی نیز با هدف ایجاد سرگرمی برای مخاطبان طراحی شده است. ضمن اینکه در ایام ماه مبارک رمضان بوستان مادران نیز به روی گردشگران تهرانی باز است.

وی ادامه داد: امسال با هدف تسهیل استفاده مخاطبان از منطقه عباس آباد کارت هوشمند گردشگری طراحی شده‌است که در آن خدمات یکپارچه گردشگری به مخاطبان ارایه می ‌شود بر همین اساس دارندگان این کارت از تمامی فضاهای مرتبط با مجموعه عباس آباد اعم از رستوران‌ها و نقاط دیدنی می‌توانند بهره‌مند شوند.

او تاکید کرد: پیش از این در زمینه گردشگری پلتفرم جامعه‌ای برای ارایه خدمات به شهروندان وجود نداشته‌است و کارت گردشگری عباس آباد نخستین نمونه در این زمینه است، مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک کارت گردشگری برای سایر مناطق تهران نیز طراحی می‌شود.


حجازی سپس در رابطه با ویژه‌برنامه روز پرچم نیز گفت: مطابق روال هر ساله در روز جمهوری اسلامی ایران (۱۲ فروردین) ویژه برنامه روز پرچم در منطقه عباس آباد با حضور سفرا کشورهای مختلف و مسئولین لشکری و کشوری از جمله شهردار تهران برگزار می‌شود.

حجازی سپس به تشریح برنامه های منطقه گردشگری عباس آباد در فضای مجازی پرداخت و گفت: ویژه برنامه گفت‌وگو محور باغ رمضان با حضور چهره‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با همکاری منطقه گردشگری عباس آباد در حال ضبط است و به زودی در اپلیکیشن روبیکا پخش می‌شود.


وی در پایان تاکید کرد: برنامه‌های متنوع و فرهنگی منطقه گردشگری عباس آباد هر شب تا ساعت یک بامداد به اتمام می رسد اما سایر بخش‌های این مجموعه به ویژه رستوران‌ها تا سحر آماده خدمت رسانی به شهروندان تهرانی می‌باشد.

انتهای پیام/

۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 51692

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =