جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری در پرونده ۷۷میلیارد تومانی در منطقه ۸

شهردار منطقه ۸ شهر تهران از جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری در پرونده‌ حقوقی منطقه به ارزش ۷۷ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه با بیان اینکه با پیگیری اداره حقوقی منطقه در پرونده ملکی که در مرحله بدوی با حکم دادگاه در سال ۱۳۹۸ محکوم به پرداخت بهای تصرف گذر به متراژ ۵۱۶/۷۹ مترمربع در خیابان شهید حسن‌تکه در ناحیه۳ منطقه شده بود، اظهار کرد: دادنامه صادره در مرحله تجدیدنظر نقض ‌و از تضییع حقوق بیت‌المال و هدررفت بیش از ۷۷میلیاردتومان از بودجه شهرداری پیشگیری شد.

شهردار منطقه ۸ در ادامه افزود: مالک ملک مذکور  با این ادعا که مساحت باقیمانده به میزان ۵۱۶/۷۹ مترمربع به صورت گذر در تصرف شهرداری بوده و می‌بایست ما به‌ عوض آن توسط شهرداری به وی پرداخت شود، اقدام به اقامه دعوی کرده بود.

وی همچنین اضافه‌ کرد: در این راستا اداره حقوقی منطقه با همکاری حوزه‌های تخصصی دیگر همچون املاک و شهرسازی، اقدام به اثبات این مطلب کرد که گذر مذکور حاصل تقسیم خودسرانه و بی‌ضابطه ملک توسط مالک اولیه در دهه ۵۰ و برای سهولت فروش بوده و مطابق ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها، گذر ناشی از آن به رایگان متعلق به شهرداری است.

به گفته تنهایی؛ مدیریت شهری منطقه موفق به نقض رأی محکومیت در مرحله تجدیدنظر شده و دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم به بی‌حقی خواهان صادر و شهرداری در این دادگاه از تضییع حقوق خود جلوگیری کرد.

براساس‌این‌گزارش، این اقدام مدیریت شهری منطقه، تلاش برای احقاق حقوق بیت‌المال و بازگشت ۷۷ میلیارد تومان سرمایه به شهرداری را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 53678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =