منطقه ۱۶ تهران بنیانگذار کنگره شهدا دانش‌آموزی است

در آستانه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری هفتمین کنگره شهدای دانش آموزی منطقه ۱۶ تهران در تالار اجتماعات مجتمع آموزشی و پرورشی شریعتی منطقه ۱۶ تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶ ؛ محمد امین سالاری پور شهردار منطقه با تأکید بر اینکه جوانان انقلابی پا به پای دیگر اقشار مردم در پیروزی انقلاب اسلامی سهمی بزرگ دارند، افزود: با آغاز جنگ تحمیلی بسیاری از نوجوانان و جوانان ایرانی با وجود سن کمی که داشتند درس و مدرسه را رها کردند و از پشت نیمکت به جبهه ها رفتند. روح بزرگشان سن و سال نمی شناخت و نقطه مشترک شان ولایت مداری و ایثارگری بود. شهدای دانش آموز از اصحاب عاشورایی اباعبدالله الحسین (ع) درس و الگو گرفتند و با بصیرت و آگاهی راه خود را انتخاب کردند. دانش آموزانی که آگاهانه انتخاب کردند و شهادت برایشان «احلی من عسل بود.

سالاری پور  با بیان اینکه بیش از ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشور داریم که دربرهه‌های حساس و سرنوشت ساز کشور نقش آفرینی کردند و حماسه آفریدند. هشت سال دفاع مقدس بیشترین حماسه از این دانش آموزان را به تصویر کشید. در واقع بیش از یک ششم شهدای دوران دفاع مقدس را دانش آموزان تشکیل می‌دهند ؛ که سهم منطقه ۱۶ تهران بیش از یک هزار و ۱۰۰ شهید دانش‌آموز و بیش از ۴۰ شهید معلم در هشت سال دفاع مقدس است.

هفتمین کنگره شهدای دانش آموزی منطقه ۱۶ تهران با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران تهران بزرگ، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهیدرجایی و خانواده معزز شهدا  برگزار شد.

در انتهای مراسم از خانواده شهدای شاخص تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 53680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =