اصلاح سیستم‌های آبیاری و آبرسانی فضای سبز حاشیه معابر بزرگراهی منطقه ۲۲

با هدف صرفه‌جویی مصرف آب در آبیاری فضای سبز پهنه شمال غربی پایتخت، تعمیر، تعویض قطعات و اتصالات آبرسانی نیازمند به رسیدگی و تعمیر در حاشیه معابر بزرگراهی منطقه ۲۲ پایتخت انجام شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با تاکید بر بر اهمیت موضوع کمبود آب و لزوم توجه به نحوه آبرسانی و آبیاری و استفاده از سیستم های نوین آبیاری تاکید کرد و گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و کاهش ذخایر آب‌های زیرزمینی، یکی از عوامل موثر در افزایش راندمان سیستم های آبیاری وآبرسانی، اصلاح الگوی مصرف و نظارت بر نوع لوله های آبیاری و رفع فرسودگی آنها است.

وی افزود: در همین راستا اداره فضای سبز منطقه ۲۲ به منظور ترمیم و توسعه سیستم آبرسانی وآبیاری صحیح و به موقع فضای سبز، نسبت به تعمیر و تعویض قطعات و اتصالات آبرسانی فضاهای سبز حاشیه بزرگراههای سطح منطقه که نیاز به رسیدگی و تعمیر سیستم آبیاری داشته باشند، اقدام می‌کند.

فصیح با اشاره به اقداماتی که در کاهش مصرف آب و آبیاری در این منطقه اجرایی می‌شود، یادآور شد: افزایش کاشت گونه‌های مقاوم و متناسب با شرایط آب و هوایی و جغرافیایی منطقه با نیاز به آبیاری کم از دیگر اقدامات انجام شده برای مدیریت منابع آبی است که در برنامه‌های افزایش سرانه فضای سبز این منطقه قرار دارد.

انتهای پیام/

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 53685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =