توسعه فضای سبز در پهناورترین منطقه پایتخت

شهردار منطقه ۴ از اقدامات توسعه فضای سبز و تکمیل و تجهیز بوستان‌ها در محلات، معابر، بزرگراه‌ها، بوستان‌ها و نواحی ۹ گانه این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، علی اصغر کمالی زاده گفت: اهمیت فضاهای سبز شهری تا بدان حد است که امروزه وجود این کاربری به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی جوامع به‌حساب می‌آید. مهم‌ترین اثرات فضای سبز در شهرها کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی، تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی، تلطیف هوا و جذب گردوغبار است. نتایج این مهم در حدی است که بدون وجود آن ممکن نیست شهرها پایدار بمانند؛ بنابراین فضای سبز به‌عنوان بخشی از بافت شهرها و نیز از خدمات ضروری شهری نمی‌تواند جدا از نیازهای جامعه شهری باشد.

کمالی زاده افزود: در این راستا طبق روال همیشه از ابتدای سال جدید نیز اقدامات توسعه فضای سبز در این منطقه به طور جدی در حال انجام است. کاشت ۳۰هزار و  ۵۰۸ اصله درخت و درختچه، ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع گلکاری، ۴۰۰ هزار مترمربع علف تراشی و هرس ۶۰هزار و ۵۰۰ مترطول فرم ترون اقداماتی است که برسرانه فضای سبز منطقه افزود.

شهردار منطقه ۴ خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات می توان به ۴۵ مورد ایمن سازی بوستانی، ۴۶ مورد رفع نقص وسایل بازی کودکان، ۴۵ مورد مرمت مجموعه های بدنسازی، رفع خاموشی و رفع نقص ۹۲ پایه برج نوری و ۱۲۰۰ مترمربع نصب کفپوش جدید زمین های بازی کودکان اشاره داشت.

انتهای پیام/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 54019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =