بهگزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه١٢ تهران؛ فرزاد هنرور، با بیان اینکه تاکنون با تلاش گسترده و مستمر کارشناسان پسماند، بیش از٣ هزار نفر از شهروندان و کسبه این منطقه اپلیکیشن شهرزاد را در گوشیهای همراه خود نصب و راهاندازی و از این تعداد حدود هزار و ٨٠٠ نفر درخواست خود را برای تحویل پسماندهای تفکیک شده در محل کار و منازلشان ثبت کردهاند، افزود: شاید در نگاه اول اجرای این طرح در لایههای مختلف شهر و محلات آن ساده به نظر برسد، اما به واقع اینطور نیست. کارشناسان پسماند این منطقه در گروههای ١٠ تا ١٢ نفری در بلوکهای تجاری، اداری و مسکونی نواحی ششگانه تقسیمبندی شده و هر کدامشان وظیفه آموزش و مشاوره چهره به چهره شهروندان و کسبه را بر عهده دارند.
هنرور، اضافه کرد: کارشناسان باتجربه پسماند شهرداری منطقه برای معرفی اپلیکیشن شهرزاد و بیان مزایا و تسهیلات استفاده از آن برای هر فرد بین به طور میانگین بین ١٠ تا ١۵ دقیقه وقت صرف میکنند حال آنکه نصب و راهاندازی این اپلیکیشن در هر گوشی تلفن همراه کمتر از٢ دقیقه زمان میبرد. از سوی دیگر مخاطبان ما در این زمینه در گروههای اجتماعی و سنی مختلف قرار دارند، از نوجوانان دانشآموز، دانشجویان، شاغلان و بازنشستگان در بخشهای مختلف تا کسبه، فعالان اقتصادی و تجاری. بنابراین مشاوران پسماند و کارشناسان شهرداری این منطقه برای معرفی سازوکار اپلیکیشن شهرزاد و مزایای آن باید شرایط سنی، شغلی و تحصیلی آنان را درنظر داشته باشند تا به هدفشان برسند.
این مقام مسئول در شهرداری منطقه١٢ تهران، تصریح کرد: یکی از پهنههای تجاری مهم پایتخت که در فهرست آموزشهای چهره به چهره قرار دارد، بازار بزرگ تهران است. در این محدوده حدود٢۵ بازار و بازارچه، بیش از ١۵ مجتمع تجاری، ۵ تیمچه، ٢ دالان، بیش از ٨٠ پاساژ و ١٤٢ سرای تجاری وجود دارد که به دلیل نوع خدمات و فعالیتشان، روزانه حجم قابل توجهی از پسماندهای خشک ازجمله کارتن، مقوا، کاغذ، نایلن و... در این محدوده تولید میشود که نیازمند مدیریت پسماند است و با نصب و راهاندازی اپلیکیشن شهرزاد توسط کسبه و شاغلان، محقق خواهد شد.
انتهای پیام/
نظر شما