مشکلات آپارتمان‌نشینی با فرهنگ‌سازی حل می‌شود

اولین رویداد آپارتمان‌نشینی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی و جلب مشارکت شهروندان به ویژه کودکان در محله نازی‌آباد برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، محمد امین سالاری پور شهردار این منطقه با بیان اینکه آپارتمان نشینی، تغییرات بنیادی و اساسی را در سبک زندگی مردم ایران به ویژه برای ساکنین کلان شهرها ایجاد کرده است ؛ افزود: دور شدن از فضاهایی با وسعت زیاد و دارای خانه‌های حیاط دار با درختان انبوه و رفتن به خانه‌های کوچک‌تر و سبک همسایه داری به شکل انبوهی، یک مدلی از زندگی بنام زندگی آپارتمانی به مردم ما هدیه کرده است. این سبک زندگی جدید که تعدادی خانواده در مجموعه هایی با مشترکات در آن زندگی می‌کنند، باید مکانی برای آرامش و آسایش باشد. دانستن و آشنا بودن با قوانین و مقرراتی که مربوط به این نوع سبک زندگی بوده بسیار مهم است.

سالاری پور با اشاره به اینکه ماهیانه رویداد ها و کارگاه هایی با محوریت ارتقای آگاهی در حوزه های قوانین و حریم خصوصی در زندگی آپارتمانی حوزه های مدیریت و کاهش پسماند، فرهنگ و اخلاق همسایگی، ایمنی شهری برگزار توسط اداره آموزش شهروندی تشکیل می شود، افزود: فراگیری این آموزه ها مشارکت و مسئولیت اجتماعی فردی را در بین شهروندان تقویت می نماید.

انتهای پیام/

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 54606

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =