۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 6190

کتب سده/۳

رونمایی از ٦ عنوان کتاب درباره سرمایه های نمادین تهران

نشست نقد و معرفی مجموعه «تهران از منظر هنرمندان» برگزار می شود
رونمایی از ٦ عنوان کتاب درباره سرمایه های نمادین تهران

شهر: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از ٦ کتاب پیرامون سرمایه های نمادین تهران با عنوان "تهران از منظر هنرمندان " رونمایی خواهد شد.

به گزارش شهر، غلامحسین محمدی، رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اعلام خبر رونمایی از ٦ عنوان کتاب با موضوع سرمایه های نمادین تهران گفت: انتشارات علمی و فرهنگی با همکاری شهرداری تهران این کتاب ها را رونمایی کرده و به بهانه آن، به تهران از منظر هنرمندان خواهد پرداخت.

 محمدی افزود: مجموعه کتب سده به تقویت هویت تهران و کسانی که در شکل گیری این هویت نقش برجسته ای داشته اند، در بازه زمانی یک صد ساله پرداخته و شامل «صد سال نقاشی در تهران»، «صد سال عکاسی مناظر شهری»، «صد سال گرافیک در تهران»، «صد سال کاریکاتور در تهران»، «صد سال شعر در تهران» و «صد سال نویسندگی در تهران» است.

او هدف از این فعالیت را معرفی فعالان در شکل گیری تصویر و برند امروز تهران دانست و گفت: در حاشیه این برنامه مجموعه نشست‌هایی نیز با حضور مولفین و منتقدین این حوزه برگزار می شود.

به گفته محمدی سلسله نشست های تهران از منظر هنرمندان محدود به این ٦ کتاب نخواهد بود و در ادامه با عنوان‌های دیگر و منظرهای دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش امیر سقراطی، سجاد باغبان، حسن موریزی نژاد، سعید رفیعی منفرد، عیسی جباری برای کتاب صد سال نقاشی در تهران و مهدی وثوق نیا ، فرهاد فخریان، نجف شکری، مهرداد افسری، رامیار منوچهرزاده برای کتاب صد سال عکاسی مناظر شهری در تهران و معراج قنبری، کیانوش غریب پور، بیژن صیفوری، مجید کاشانی برای کتاب صد سال گرافیک از جمله این منتقدین و نویسندگانی هستند که در هفته اول رونمایی کتاب ها حضور خواهند داشت.

همچنین هفته دوم نیز با حضور جمال رحمتی، فیروزه مظفری، احمد عربانی، بهرام عظیمی، هادی حیدری برای کتاب صد سال کاریکاتور در تهران و سجاد گودرزی، کامیار عابدی، علی مسعودنیا و رزا جمالی برای کتاب صد سال شعر در تهران و در نهایت میلاد حسینی، مهدی افروزمنش، مهدی یزدانی خرم، سینا دادخواه و مهراوه فردوسی نشست‌ها برگزار خواهند شد. همانطور که در مقدمه کتاب نیز آمده است؛ این مجموعه «گامی است که شاید نقطه شروع آن را بتوان ثبت و معرفی این سرمایه‌های نمادین و تأثیرگذار برشمرد. شخصیت‌ها و آثاری که بر بستر شهر یا متأثر از این شهر به وجود آمده و بالیده‌اند و امروز میراث و سرمایه‌ای هستند که برای فرزندان ماست و بخش مهمی از هویت و تاریخ شهر و کشور ما را نمایندگی می‌کنند.»

این نشست ها به صورت مجازی و بدون حضور حضار در استدیو انتشارات علمی فرهنگی برگزار شده و از طریق شبکه شهر و آپارات و دیگر پلتفرمهای مجازی پخش خواهد شد .

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 6190

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =