۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 6336

از ابتدای امسال تا پایان مهر انجام شد

درآمد ۲ هزار میلیارد تومانی شهرداری از فروش املاک

برخی املاک، منطبق با آیین نامه داخلی بانک برای پرداخت تسهیلات نیست
درآمد ۲ هزار میلیارد تومانی شهرداری از فروش املاک

شهر: شهرداری تهران از ابتدای امسال تا پایان مهر، بیش از آنچه که در بودجه متعهد بوده توانسته چیزی در حدود ۲ هزار میلیارد تومان از فروش املاک درآمد کسب کند.

محمدنادر محمدزاده، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، با اشاره به تحقق بودجه غیر نقد در امسال توضیح داد: بودجه غیرنقد در حوزه املاک صد درصد محقق شده است؛ اما از زمان تحقق تا بهره‌برداری از پول، به دلیل پروسه طولانی ثبت به طور میانگین سه ماه زمان می برد.

او به نشست اخیر هم اندیشی شورای شهر و شهرداری اشاره کرد و گفت: در آن نشست شهرداری اعلام کرد که بر اساس بودجه سال ۱۳۹۹، میزان ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش غیر نقد، امسال باید جذب شود که در هفت ماه چیزی در حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان باید محقق می‌شد. این در شرایطی است که در هفت ماه امسال نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان فقط در حوزه فروش ملک محقق شده است.

محمدزاده ادامه داد: اگر درآمدهای غیرنقد در حوزه شهرسازی هم اضافه شود، میزان محقق شده در از ابتدای سال تا آخر مهر، از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هم بیشتر می‌شود؛ اما ثبت این بودجه زمان بر است.

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با بیان اینکه بخشی از عملیات غیر نقد شهرداری قابلیت ثبت ندارد، افزود: مانند مطالباتی که از رساتجارت داریم و به سال های گذشته بازمی‌گردد، مثلا ملکی در سال ۱۳۹۳ واگذار شده و الان معامله می شود. درواقع جنس عملیات غیر نقد متفاوت است و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. عملیات به روز شده ما در بودجه غیر نقد در امسال ۱۲ هزار میلیارد تومان است؛ اما درآمدی که توانستیم ثبت کنیم هنوز به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نرسیده است.

مشکل املاک شناسایی املاک شهرداری یک ضرورت است

او درباره مشکلات املاک برای تامین وثیقه و یا تهاتر و فروش به منظور تحقق بودجه غیرنقد گفت: نخستین مساله ما این است که وقتی ندانیم چه املاک و دارایی‌هایی داریم، قاعدتا نمی‌توانیم از آن آنها استفاده و بهره‌برداری کنیم. زمانی که ملکی رها و یا تصرف می شود یا با برخی مسایل حقوقی مواجه است، اگر دقت و پیگیری لازم صورت نگیرد طرف مقابل صاحب حق می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: برخی املاک شهرداری به دلیل کاربری  و یا نوع پایانکار،منطبق با آیین نامه داخلی بانک برای پرداخت تسهیلات نیست در حالی که شهرداری خودش مرجع اعلام کاربری و صدور پایانه کار است و بانک می تواند در این زمینه تسهیلاتی را فراهم کند.

محمدزاده شناسایی املاک شهرداری تهران را  یک تکلیف عنوان کرد که به گفته او؛ انجام آن به عنوان حفظ حقوق عامه ضرورت دارد.

او ادامه داد: شناسایی املاک برای بهره‌برداری از آنها ضرورت دارد در عین حال کاری نیست که به سرعت بتوان آن را انجام داد. برخی از املاک شناخته نشده و ممکن است معاوضه شده باشد، از طرف دیگر درصدی از املاک برای دریافت اطلاع دقیقتر به خصوص در سطح مناطق حتما به بازدید میدانی نیاز دارند.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 6336

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =