اجرای طرح کاهش مصرف حامل های انرژی در ساختمان های خدماترسان شمال شرق تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از اجرای طرح کاهش ۱۵ درصدی مصرف حامل های انرژی در ساختمان های خدماترسان اداری خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، حمیدرضا فرخی" با اشاره به سیاست های مدیریت شهری تهران در راستای عمل به بند "ز" ماده ۳۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه مصوب سال ۱۳۹۵ و نیز با استناد به برنامه ۵ ساله سوم توسعه شهر در خصوص اجرای طرح مدیریت سبز در ساختمان های اداری گفت: اجرای این طرح کاهش ۱۵ درصدی مصرف حامل های انرژی از جمله شاخص های طرح ممیزی انرژی در ساختمان های شهرداری منطقه ۴ را به دنبال خواهد داشت و در ۱۷ ساختمان منتتخب در سطح منطقه اجرا می شود.
او ادامه داد: در حال حاضر در اولین مرحله وضعیت موجود مصرف انرژی (گاز و برق) و مقایسه میزان مصرف با استانداردهای موجود در ساختمان های اداری سطح منطقه ۴ در حال بررسی است و در مرحله بعد موارد و مشکلات احصاء شده به منظور کاهش ۱۵ درصدی مصرف انرژی اجرایی خواهد شد.
فرخی در ادامه گفت: طی انجام این پروژه ضمن تعیین شدت مصرف انرژی در ساختمان های مورد نظر و مشخص شدن رتبه انرژی بر اساس استاندارد، برچسب انرژی ساختمان، دیاگرام جریان انرژی در ساختمان ها و گلوگاه های مصرف انرژی و همچنین پتانسیل های موجود جهت صرفه جویی انرژی به منظور امکان سنجی و ارائه راهکارهای صرفه جویی مصرف انرژی مورد سنجش قرار می گیرد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۴ خاطر نشان کرد: در گام بعدی این طرح، ممیزی مصرف انرژی برای ساختمان های سرای محلات و دیگر ساختمان های اداری در سطح منطقه ۴ ادامه خواهد یافت.
بحث کاهش مصرف انرژی از شاخص های مهم در مدیریت سبز بوده که این مهم در اولویت فعالیت ها و برنامه های اجرایی شهرداری منطقه ۴  قرار گرفته است.

۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
کد خبر: 7253

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =