۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 7332

کارگاه ملاقات با خیابان/۱

برای حفظ هویت خیابان در تهران

پایگاه میراث شهری و موزه خیابان ولی‌عصر (عج) برگزار می‌کند
برای حفظ هویت خیابان در تهران

در کارگاه نخست که از دی‌ماه تا اسفندماه ۱۳۹۹ برگزار می شود، ۱۴ نقطه انتخاب شده است تا با حضور علاقمندان، حرفه‌مندان، دانشجویان و همه‌ کسانی که شهر برایشان دارای اهمیت است در همراهی با شورای علمی و راهبریِ راهبرهای کارگاه‌ها، این فرصت‌ها به شهر افزوده شود.

به گزارش شهر، با توجه به جایگاه خیابان ولی‌عصر (عج) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و پویاترین فضاهای عمومی در شهر تهران و حرکت‌های فرهنگی اجتماعی و مشارکت محوری که در پایگاه میراث شهری و موزه‌ی خیابان ولیعصر (عج) شکل گرفته است و همچنین رویکردی که می‌رود تا اقدام‌های در شهر را از منظری دیگر و با حضور بیشتر نقش‌آفرینان شهر ببیند و این نگاه به مانند یک افق تازه در قرن تازه رخ می‌نماید، این خیابان را فرصتی برای تحقق این نگاه برگزیدیم تا در قالب کارگاهی با مضمونِ پیشنهاد و تدوین راهکارهایی در راستای تقویت و تأکید بر خیابان بودن و خیابان ماندن آن، با استفاده از ابزار طراحی به معنای عام، طرح افکنیم.

بدین منظور، ۳۶ نقطه که می‌توانند فرصتی برای ایجاد کیفیت‌های شهری باشند، در طول خیابان شناسایی و برگزیده شده است. این نقاط درواقع به‌مثابه فرصت‌هایی برای اندیشیدن مجدد و ارائه راهکارهایی خلاقانه در راستای ارتقاء کیفیت خیابان، به نفع زندگی شهری و هویت آن، مدنظر قرار گرفته است تا با برگزاری کارگاه «ملاقات با خیابان» اقدام به تهیه طرح‌هایی در راستای کمک به تبدیل خیابان ولی‌عصر (عج) به مقصد شهری برای اهالی شهر تهران شود.
در کارگاه نخست که از دی‌ماه تا اسفندماه ۱۳۹۹ برگزار می‌گردد، ۱۴ نقطه انتخاب شده است تا با حضور علاقمندان، حرفه‌مندان، دانشجویان و همه کسانی که شهر برایشان دارای اهمیت است در همراهی با شورای علمی و راهبریِ راهبرهای کارگاه‌ها، این فرصت‌ها به شهر افزوده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس‌های زیر  مراجعه کنید:
http://valiasr.tehran.ir/events

۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 7332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =