پیگیری وضعیت ۱۲ گود رها شده منطقه ۱۵ با ابلاغ اخطاریه های متعدد

شهر: حدود ۱۲ گود رها شده در منطقه ۱۵ وجود دارد که البته چند مورد آن از ایمنی نسبی برخوردارند. وضعیت این گودها و اقدام نسبت به تعیین تکلیف و ایمن سازی آنها که بیشتر به دلیل مشکلات مالی رها شدند، از سوی شهرداری منطقه ۱۵ در حال پیگیری است.

مهدی صفدری، معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۵ در گفتگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه در این منطقه ۱۲ گود رها شده وجود دارد که شهرداری منطقه با جدیت در حال پیگیری وضعیت آنهاست، گفت: در خیابان ناصری دو گود پرخطر و ناایمن متعلق به یکی از سازمانها وجود دارد که از سال ۱۳۸۷  به دلیل مشکلات نقدینگی رها شدند. یکی از این گودها دارای عمق ۱۵، طول ۶۰ و عرض ۵۰ متری است که تاکنون ۲۱ اخطار از سوی شهرداری منطقه دریافت کرده است و گود دیگر نیز با عمق ۸، طول ۵۰ و عرض ۳۰ متری است که تا کنون ۲۲ اخطار دریافت کرده است. 


او افزود: گود دیگری با عمق ۱۰ متری در خیابان ذوالفقاری کوچه لایقی مقدم که مالک آن با دو گود قبلی مشترک است، به علت مشکلات نقدینگی از سال ۱۳۹۰ رها شده است و ۲۹ اخطار از شهرداری منطقه دریافت کرده است. همچنین در جنب میوه تره بار خیابان ۱۷ شهریور جنوبی نبش کوچه امید گود ناایمن دیگری وجود دارد که هفت متر عمق دارد و از سال ۱۳۸۷ رها شده است. 


صفدری ادامه داد: در خیابان انورزاده، گودی با عمق ۶ متری وجود دارد که از سال ۱۳۸۶ ایجاد شده ولی به دلیل مشکلات نقدینگی رها شده و تاکنون ۲۰ اخطار دریافت کرده است.


 معاون معماری و شهرسازی شهرداری منطقه ۱۵ با اشاره به گودی که ۲۷ سال است که در این منطقه ایجاد شده ، گفت: این گود با عمق ۸ متر که در خیابان ۱۷ شهریور و در کنار حسینیه کاشانیها واقع شده، به دلیل نامشخص رها شده و تاکنون بالغ بر ۱۶ اخطار از سوی شهرداری منطقه دریافت کرده است.


او با بیان اینکه در خیابان هاشم آباد گود ناایمن دیگری با طول ۲۱ عرض ۲۵ و عمق سه متری وجود دارد که سال ۱۳۹۳ ایجاد شده است، افزود: این گود که به دلایل نامشخص رها شده دارای دیوارهای پیرامونی مشرف به گود در معبر است و تاکنون دو اخطار  به ذینفع ابلاغ شده است. 


صفدری عنوان کرد: در شهرک شهید بروجردی نیز دو گود شخصی رها شده در سال ۱۳۹۳ با عمق های سه و چهار متری چهارمتری ایجاد شدند که در فونداسیون اجرا شده یکی از آنها خطر آفرینی مشاهده نمی شود و در دیگر گود نیز فعالیت ساختمانی شروع شده است. علاوه بر این در همین شهرک گود دیگری متعلق به یکی از نهادها وجود دارد که در سال ۱۳۹۱ به عمق چهار متر ایجاد شده است. این گود با وجود اینکه محیط اطراف گودبرداری آن با معبر احاطه شده ولی به دلیل حصارکشی مناسب خطرآفرین نیست.


او با اشاره به گود دیگری در خیابان ابراهیمی کیانشهر یادآور شد: عمق این گود که در سال ۱۳۹۴ ایجاد و به دلایل نامشخص رها شده، سه متر است. همچنین در خاورشهر گودی با ارتفاع ۶ متری مربوط به پروژه ساصد وجود دارد که در سال ۱۳۸۶ ایجاد شده است. با توجه به اینکه در اطراف این گود ساختمان وجود ندارد و همچنین محصور بودن آن و داشتن پاشنه خاکی در اطراف آن، از ایمنی نسبی برخوردار است ولی با این وجود  شهرداری منطقه،  سه اخطار به سازمان مذکور ابلاغ کرده است.

خبرنگار: علی سی پی

۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 7607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =