آتش نشانی احتمال حوادث بعد از زلزله مهیب تهران را بررسی کرده است

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری تهران می گوید این سازمان تمهیداتی برای آتش سوزی احتمالی بعد از زلزله مهیب در تهران اندیشیده و سناریوهای مختلف آن را بررسی کرده است.

مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران در گفتگو با خبرنگار شهر در پاسخ به این پرسش که آیا آتش نشانی برای حوادث و حتی آتش سوزی بعد از زلزله مهیب در تهران برنامه ای دارد گفت: برنامه وضعیت بحران سازمان تدوین شده و سازمان سناریوهای مختلف را برای زمانی که تهران پس از وقوع زلزله با برخی حوادث احتمالی مثل آتش سوزی مواجه شود، در نظر گرفته  و این که از نظر نیروی انسانی و تجهیزاتی، چه اقدامی باید انجام دهد، پیش بینی شده است. البته تمهیداتی برای زلزله پیش از وقوع هم اندیشیده شده  که بیشتر آن به سازمان های دیگری مانند اداره گاز و اداره برق برمی گردد و لازم است همکاری هایی بین سازمان های ذیربط وجود داشته باشد. در کنار همه اینها در شرایط بحرانی نیاز به همکاری و همیاری مردم هست و اگر این همکاری مردمی وجود نداشته باشد نمی توان مشکلات را حل کرد.

او افزود: در زلزله اخیر تهران نشانه های مثبتی از همکاری مردم مشاهده شد در حالیکه در زلزله ملارد، تهران قفل شده بود ولی در زلزله اخیر این اتفاق رخ نداد. در زمان بحران اگر همه امکانات موجود باشد اما مردم همکاری نکنند هیچ کاری پیش نمی رود. زلزله رخ می دهد و امیدوارم تمهیداتی بیندیشیم که اتفاق بدی نیفتد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که «آیا سازمان آتش نشانی به ساختمان هایی که در برابر زلزله ایمنی ندارند تذکر می دهد» گفت: ایمنی سازه ای و مقاومت در برابر زلزله به نظام مهندسی بر می گردد و کارشناسان ما در این زمینه نمی توانند نظر قطعی دهند. اما پیگیری سازمان برای ایمنی ساختمان ها از آتش ادامه دارد و از  ظرفیت های قانونی که وجود دارد استفاده می کنیم و البته بیشتر با اقنا کردن ساکنان ساختمان اهداف خود را پیگیری می کنیم. مشکل بیشتر در بافت فرسوده است که روند ایمن سازی ساختمان های قدیمی تهران در این مناطق سریع نیست و این نشان می دهد که ظرفت های قانونی باید افزایش یابد و الزاماتی برای نوسازی ساختمان های قدیمی ایجاد شود.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =