در برنامه‌ریزی‌ها حفظ هویت محلات در نظر گرفته شود/تعریف سبک زندگی جدید در محلات با بهره‌مندی از نظرات نخبگان

شهردار پایتخت با اشاره به رویکرد مشارکتی شهرداری تهران گفت: در  نظام مشارکتی که برای مدیریت تهران داریم، ده سطح از ارتباط با مردم را تعریف کرده‌ایم که لااقل سه سطح از این مشارکت مربوط به محلات است.

به گزارش خبرنگار شهر شهردار تهران در مراسم آغاز سلسله جلسات آرمان شهر و اهدای احکام بخشی از اعضای هیات امنای محلات شهر تهران که عصر امروز - یکشنبه ۲۴اردیبهشت۱۴۰۲- در برج میلاد تهران برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی امانت بزرگی است که دست بنده و تک تک دوستان و سروران قرار دارد، تصریح کرد: سنت الهی امتحان است؛ هم سختی هایش امتحان است و هم شیرینی‌هایش.

وی تاکید کرد: می توانیم که بهانه بیاوریم و از زیر بار کار شانه خالی کنیم، اما آنکه باید ببیند همه چیز را می‌بیند و به ما  نمره خواهد داد. خوشا به حال همه آنهایی که نمره قبولی گرفتند. 

زاکانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ۲۰ ماه و ۱۰ روزی است که مدیریت شهری دوره ششم کارش را شروع کرده، اظهار کرد: از همان اول مسیر درستی در بخش اقتصادی داشتیم. به طوری که در سال اول ۹۹ درصد و در سال دوم ۱۴۳ درصد برنامه های اقتصادی مدیریت شهری محقق شد.

زاکانی با بیان اینکه تهران تنها هویتش، پایتخت بودن است و هویت دیگری ندارد، گفت: این هویت باید در مقام کالبد و روح شهر خود را به نمایش بگذارد. 

شهردار تهران با بیان اینکه برای ارائه خدمات و رساندن شهر به نقطه مدنظر، چهار تحول را انتخاب کردیم، گفت: تبدیل شهرداری از نهاد خدماتی به نهاد خدمتگزار اجتماعی و همچنین توجه به نوسازی شهری بر اساس معماری ایرانی-اسلامی از مهمترین تحولاتی است که در حال انجام است. 

وی ادامه داد: علاوه بر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی عملیات احداث یک آزادراه و ۲ بزرگراه در تهران شروع شده است.

شهردار پایتخت با بیان اینکه سیر تحولات در محلات بسیار مهم و ضروری است، خاطرنشان کرد: در بخش های مختلف با حضور نخبگان و صاحب نظران با اجرای ویژه برنامه های مختلف یک سبک زندگی جدیدی می تواند در محلات شکل گیرد.


زاکانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیرامون رویکرد مشارکتی شهرداری تهران گفت: در  نظام مشارکتی که برای مدیریت تهران داریم ده سطح از ارتباط با مردم را تعریف کرده‌ایم که لااقل سه سطح از این مشارکت مربوط به محلات است.

وی در ادامه افزود: اگر در برنامه‌ریزی‌هایمان آنچه که موجب خیر،برکت و حفظ هویت محلات است را در نظر بگیریم آن موقع شاهد وقوع اتفاقات مهم در محلات خواهیم بود، در همین رابطه سال گذشته بخشی از ‌پروژه‌های شهری با نظرخواهی شهروندان در محلات مورد توجه قرار گرفت. امسال هم  هدف شهرداری تداوم این مسیر مشارکتی است.

شهردار تهران در پایان با بیان اینکه فصل نوی مردمی‌سازی مدیریت شهری آغاز می‌شود، گفت: هیات امنای محلات تجلی مردم سالاری دینی در مدیریت شهری است. با حضور حلقه میانی می توان از ظرفیت عظیم مردم، نخبگان و موثران در تحول نرم افزاری شهر بهره گرفت.


انتهای پیام/

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
کد خبر: 36220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =