به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران در این رابطه گفت: پس از پیگیری ها و مذاکرات مستمری که سال گذشته با وزارت نفت، سازمان بهینهسازی مصرف سوخت و همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم، خوشبختانه با مساعدت و همراهی نهادهای مذکور، مصوبه کاهش خط مبنای محاسبات صرفهجویی سوخت به ازای هر سفر جدید با ناوگان جدید شبکه خطوط مترو به تصویب شورای اقتصاد رسید تا همچون سال ۱۳۹۸ بتوانیم از این منبع مالی ارزشمند و قانونی، در راستای توسعه مترو کلانشهرها استفاده کنیم.
امام در بخش دیگری از صحبتهای خود افزود: این قانون از قبل هم وجود داشته است اما با شیوع بیماری کرونا و به تبع آن کاهش مسافران شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری که عدم تحقق خط مبنای مصوب شورای اقتصاد را به دنبال داشت، عملاً شرکتهای مترو کلانشهرها از مزایای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر محروم شدند؛ طبق این ماده قانونی به ازای افزایش سفر با ناوگان جدید مترو بیش از خط مبنای مصوب، مبلغی معادل میزان صرفهجویی سوخت تا ۱۰ سال به شرکتهای مترویی تعلق می گیرد.
مدیرعامل شرکت مترو در ادامه گفت: با کاهش ۵۰ درصدی خط مبنای محاسبات صرفهجویی سوخت به دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش تعداد مسافران مترو، از ابتدای سال ۱۳۹۹ مبلغ معادل صرفهجویی سوخت به ازای سفرهای بیشتر از خط مبنای جدید، محاسبه و برای توسعه شبکه خطوط و تأمین ناوگان مترو کلانشهرها اختصاص خواهد یافت.
او در پایان صحبتهای خود، از تشریک مساعی و همراهی نهادهای ذیربط در شرایط سخت اقتصادی که با مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا همراه شده است، قدردانی کرد و مصوبه اخیر را نشانه درک بالای مسئولان مربوطه و کمک به رفع دغدغههای حمل و نقلی شهروندان در کلانشهرهای کشور دانست.
نظر شما