کلنگ اولین مددسرای فرامنطقه ای شهر تهران به زمین زده شد

همزمان با میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) کلنگ احداث اولین مددسرای فرا منطقه ای شهر تهران در منطقه 4 به زمین زده شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4 ، الهام فخاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم ضمن قدردانی از توجه ویژه مدیریت شهری تهران به افراد آسیب دیده و بی پناه در مددسراها و گرمخانه ها  در این دوران کرونایی افزود: با احداث و بهره برداری از مددسرای فرا منطقه ای منطقه 4، یک ظرفیت تخصصی برای بازگشت افراد آسب دیده به زندگی سالم با توانمندی های بیشتر فراهم می شود و این مکانها به عنوان یک خانه امن و امید برای بازگشت این افراد  به زندگی جدید فراهم می شود.

فخاری گفت: در برنامه سوم توسعه، 5 گرمخانه فرا منطقه ای برای پایتخت پیش بینی شده است که امید است در همین ایام کلنگ آنها هم به زمین زده شود و با همت همکاران سازمان عمران فرآیند ساخت و تجهیز آنها خیلی زود صورت گیرد تا شاهد خانه امن و زندگی برای آسیب دیدگان تهران باشیم و با کمک یکدیگر بتوانیم بی سرپناهی را در شهر به صفر برسانیم.

در ادامه مراسم محمدرضاجوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: کلنگ احداث اولین گرمخانه موقت شهر تهران در سال 83 زده شد و به ترتیب گرمخانه های دائم و منطقه ای، بانوان و شبانه روزی فرآیندی بود که به تدریج اصلاح شد و در نهایت منجر به احداث گرمخانه های فرامنطقه ای بارویکرد و خدمات متفاوت شد.

او افزود: با توجه به نبود امکانات لازم در گرمخانه های فعلی شهر تهران برای استفاده سالمندان و  معلولان ایده احداث گرمخانه فرا منطقه ای و استاندارد با همفکری کمیته اجتماعی و کمیته شورای شهر تهران شکل گرفت و مقرر شد این ایده به صورت یک فضای مسطح و یک طبقه با نقشه های جدید ساخته شده و قبل از برودت هوا در اختیار بی پناهان قرار گیرد.

در ادامه محمد محمد دوست شهردار منطقه 4 با اشاره به اینکه مددسرای فرامنطقه ای قرار است به کل شهر تهران خدمات ارایه دهد افزود: در راستای وظایف شهرداری و خدمت رسانی به تمام اقشار جامعه اولین مددسرای فرا منطقه ای شهرتهران با شعار تهران شهری برای همه در محله حکیمیه منطقه 4 احداث می شود.

او تصریح کرد: با توجه به نیاز شهر تهران به احداث و توسعه این فضاهای امن برای افراد آسیب دیده، تلاش می شود تا با سرعت این فضا در اختیار افراد آسیب دیده قرار گیرد.

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 10095

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =