ساخت نخستین مددسرای فرامنطقه ای تهران بر اساس استانداردهای جدید

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تقدیر و تشکر از خدمات رسانی شبانه روزی کارکنان سازمان رفاه از زمان آغاز پاندومی کووید ۱۹ تا امروز در پایتخت گفت: نخستین گرمخانه فرامنطقه ای که امروز کلنگ ساخت آن زده شد تا پیش از آغاز زمستان ۱۴۰۰ راه اندازی می شود تا در اختیار بی پناهان قرار بگیرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدرضا جوادی یگانه در مراسم کلنگ زنی نخستین مددسرای فرامنطقه ‌ای شهر تهران ضمن ابراز خرسندی خود از شروع ساخت این مددسرا در منطقه ۴ تهران تصریح کرد: امکان اختصاص یک محل برای ایجاد یک گرمخانه به سرعت محقق نمی شود اما روند ساخت بسیار سخت و متفاوت است.

او با تاکید بر اینکه نخستین گرمخانه فرامنطقه ای که امروز کلنگ ساخت آن زده شد بر اساس نقشه های استاندارد و جدید ساخته می شود، افزود: این گرمخانه در محیطی مسطح و یک طبقه ساخته می شود تا امکان نظارت و استفاده بیشتر از این فضا مهیا باشد.
جوادی یگانه در تشریح روند ساخت گرمخانه های کلان شهر تهران در سال های گذشته گفت: در پاییز سال ۱۳۸۳ همزمان با فوت تعدادی از شهروندان بی خانمان تهران نخستین گرمخانه های موقت پایتخت ایجاد شدند و از سال ۱۳۸۵ گرمخانه هایی که درحال حاضر استفاده می شوند، ساخته شدند. پس از آن نیز به مرور به سمت ایجاد گرمخانه های فرامنطقه ای و و گرمخانه های ویژه بانوان رفته ایم و در نهایت در سال ۱۳۹۸ شبانه روزی شدن گرمخانه ها محقق شد.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران افزود: یکی از مشکلات بهره برداری از گرمخانه ها در گذشته این بوده است که کاربری این اماکن تنها مختص اسکان و ساماندهی افراد بی پناه نبوده و در دسته بندی فضاهای شهری قرار می گرفته اند. ضمن آنکه این مراکز به دلیل نحوه طراحی قابل استفاده افراد دارای معلولیت و سالمندان نبوده است. از همین رو مدیریت شهری اقدام به طراحی و ساخت گرمخانه های جنرال و فرامنطقه ای استاندارد کرده است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ایده ساخت این گرمخانه ها با رایزنی کمیته اجتماعی و کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و پیگیری های ویژه شخص خانم الهام فخاری به اجرا در آمده است، بیان کرد: امیدواریم با همت دست اندرکاران سازنده و معاونت محترم فنی و عمرانی شهرداری تهران نخستین گرمخانه فرامنطقه ای پایتخت تا پیش از آغاز فصل زمستان در اختیار بی پناهان قرار گیرد.
او ضمن تقدیر وتشکر از خدمات مدیرعامل و دست اندرکاران سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی ادامه داد: بسیاری از تلاش های همکاران در زمینه خدمت رسانی به افراد بی خانمان مرئی نیست و دیده نمی شود. از همین رو از تمام زحمات این کارکنان قدردانی می کنم و امیدوارم اتفاقات خوبی برای مردم تهران به ویژه افراد بی پناه رخ دهد و گشایشی در وضعیت این افراد شکل بگیرد.
جوادی یگانه ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) تاکید کرد: این مراسم مصادف با میلاد امام حسن مجتبی (ع) است. ایشان به اینکه درب خانه شان همواره به روی همه باز بوده است، شهرت داشتند. ما مردم تهران نیز باید از سیره و رفتار کریمانه ایشان الهام بگیریم تا افراد بی پناه شهرمان لقمه نانی برای خوردن و سقفی برای خوابیدن داشته باشند.
مراسم کلنگ زنی نخستین مددسرای فرامنطقه ای تهران صبح امروز در منطقه ۴ تهران با حضور محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، الهام فخاری رئیس شورای اسلامی استان تهران، سید مالک حسینی مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی، محمد محمد دوست شهردار منطقه ۴ و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 10103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =