اعطای نشان خدمت به پزشکان با سابقه در منطقه ۲۰ تهران

در جلسه ای به منظور گرامیداشت هفته ملی سلامت که با حضور شهردار منطقه، مدیران مراکز درمانی و پزشکان شاخص و با تجربه برگزار شد، نشان خدمت به پنج مرکز دارای مرجعیت و قدمت بین ۵۰ تا ۱۰۰ سال در حوزه سلامت، پنج پزشک با سابقه بیش از ۴۰ سال طبابت و چهار سازمان مردم نهاد فعال اعطاء و از خدمات آنان تقدیر شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ تهران، در جلسه ای به منظور گرامیداشت هفته ملی سلامت با حضور شهردار منطقه، مدیران مراکز درمانی و پزشکان شاخص و با تجربه برگزار شد، نشان خدمت به پنج مرکز دارای مرجعیت و قدمت بین ۵۰ تا ۱۰۰ سال در حوزه سلامت، پنج پزشک با سابقه بیش از ۴۰ سال طبابت و چهار سازمان مردم نهاد فعال اعطاء و از خدمات آنان تقدیر شد.

فرهاد افشار، شهردار منطقه ۲۰ تهران ضمن گرامیداشت هفته سلامت و قدردانی از خدمات ارزنده کادر درمان در تمامی برهه ها به ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا گفت: با هماهنگی اداره سلامت این منطقه مراکز سلامت محور که دارای قدمت طولانی در ارائه خدمت آموزشی، بهداشتی، درمانی، تغذیه، دارو، آزمایشگاهی و ... به شهروندان بوده و هریک در حوزه مربوطه به عنوان مرجع ارائه خدمات برای حوزه تخصصی و عموم شهروندان دارای ارزش و جایگاه اجتماعی خاصی است، شناسایی شدند و مایه خرسندی است توفیقی کسب شد تا در این هفته از تعدادی از فعالان حوزه سلامت تقدیر شود.

افشار با بیان اینکه با مروری به تاریخچه توسعه پایدار و عدالت در قالب رفع موانع پایدارسازی جامعه باید بپذیریم که ما هنوز نتوانسته ایم به یک وضعیت باثبات برسیم، افزود: ما باید با بهره گیری از مولفه های توسعه پایدار در حوزه سلامت بتوانیم جامعه را به سمت ارائه خدمات عادلانه تر سوق دهیم.

او اظهار داشت: موضوع سلامت در این منطقه یکی از چالش های پرهزینه است و در این راستا تکالیفی برای مدیریت شهری دیده شده است که می توان به موضوع ارتقاء سلامت شهروندان و مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد.

افشار با ارائه نموداری از وضعیت عناصر توسعه پایدار سلامت به عدالت در توزیع خدمات سلامت و بهداشت فردی اشاره کرد و متولیان امر را به بهره گیری دقیق تر از سرمایه های انسانی در توزیع عادلانه ظرفیت های سلامت توصیه کرد.

در این جلسه که با حضور شهردار، معاون امور اجتماعی فرهنگی، روسای اداره سلامت و روابط عمومی منطقه ۲۰ برگزار شد از مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرری، رئیس مرکز آموزشی، درمانی روانپزشکی رازی، مدیران بیمارستان های فیروزآبادی و هفتم تیر و دارالشفا کوثر، مسئول کانون بازنشستگان شهرری، مسئول خانه اتیسم، مسئول انجمن دیابت شهرری، رئیس هیئت مدیره موسسه حمایت از معلولان ضایعه نخاعی سراج همت راگا، دکتر صدیقی، دکتر ساسان، دکتر رازین، دکتر محسنین مشیری و دکتر عیسی زاده با اعطای نشان خدمت و هدایا تقدیر شد.

حجت الاسلام معبودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی با بیان اینکه برنامه های هفته سلامت با محوریت سلامت و تکریم از مدافعان سلامت با شعار «ساختن جهانی عادلانه تر و سالم تر» اجرا شد، گفت: برگزاری وبینارها و کارگاره های آموزشی مجازی، انتشار طرح های گرافیکی سلامت در فضاهای مجازی و همچنین تلویزیون های شهری سطح منطقه از جمله اقدامات انجام شده در هفته سلامت بود.

او ادامه داد: مسابقه «داستان نیمه تمام» با هدف افزایش مهارت‌های شناختی در کودکان و نوجوانان و تقویت تعامل خانواده با فرزندان با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی فعال در سطح محله‌ها به صورت مجازی برگزار شد.

معبودی با بیان اینکه یکی از مهم ترین اهداف اجرای ویژه برنامه های سلامت محور در هفته سلامت، توسعه فرهنگ سلامت و اطلاع‌رسانی در راستای ارتقا سلامت شهر و شهروندان است افزود: به همین مناسبت ویژه برنامه قاصدک محله با اجرای ۱۰۰ برنامه طنز و آموزشی برای اصناف و کسبه منطقه انجام شد.

معاون اجتماعی این منطقه توسعه مشارکت‌های مردمی در راستای ارتقا سطح سلامت شهر و شهروندان، توسعه زمینه همکاری‌های درون بخشی در اجرای برنامه‌های سلامت محور و معرفی یک قرن جایگاه سلامت در شهرداری تهران را از دیگر اهداف هفته سلامت برشمرد و بیان کرد: در این هفته از مراکز دارای قدمت و مرجعیت حوزه سلامت ، افراد شاخص و با تجربه حوزه سلامت ،سازمان های مردم نهاد فعال سلامت محور، دبیران کانون های یازدگانه سلامت منطقه، نفرات برتر طرح همگام سلامت و پرسنل مراکز جامع سلامت تقدیر شد.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 10126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =