کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاهان در "پویش هم سایه هم"

همسایگان محله دکتر هوشیار در پویش هم سایه هم، به کاشت مزرعه خانوادگی خود اقدام کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، علی رضا خامسیان معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام این خبر گفت: اداره آموزش های شهروندی منطقه با همکاری اداره محیط زیست و کلینیک گل و گیاه این منطقه در پی پویش همسایه هم با هدف ارتقا فرهنگ آپارتمان نشینی و جلب مشارکت و دوستی همسایگان با هم، نسبت به آموزش و در اختیار قرار دادن مزرعه و نشاء به همسایگان محله دکتر هوشیار اقدام کرد.

وی بیان داشت: محله دکتر هوشیار به عنوان پایلوت طرح آپارتمان نشینی از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است و مدیران شناسایی شده آپارتمان های این محله با گردهمایی در گروهی مجازی به دریافت آموزش ها و نیز ارائه نظرات و همفکری برای پویایی هرچه بیشتر محله اقدام می کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۹ افزود: در همین راستا اداره آموزش شهروندی با همکاری اداره محیط زیست و کلینیک گل و گیاه این منطقه نسبت به پیاده سازی طرح کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه در این محله اقدام کرد و با در اختیار قرار دادن مزرعه ای کرت بندی شده در پارک المهدی و نیز نشاء های مختلف، به آموزش تئوری و عملی شهروندان پرداخت.

خامسیان همچنین اظهار داشت: این طرح متمرکز بر چهار حوزه باغچه محله/ مجتمع، دیوار سبز، گل و گیاه کاری مشارکتی خانواده و المان مشارکتی است. آموزش شهروندان، جلب و ارتقای مشارکت آنان در این زمینه و حوزه زیباشناختی مرتبط با نما و منظر از جمله کلیدی ترین مواردی است که در این طرح مورد توجه بوده است و طرح ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی می تواند فرصتی باشد که در حوزه های موضوعی آن اعم از همسایگی و مشارکت، قوانین و حریم خصوصی و مدیریت و کاهش پسماند، بتوان از کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه بهره برد.

وی در ادامه این طرح بیان داشت: بحث مشارکت شهروندی و آشنایی شهروندان با موضوعات محیط زیستی، آشنایی با تنوع زیستی اعم از گیاهان و جانوران از طریق آموز ش های عملی مثل کاشت گیاهان و یا یادگیری نام گونه های گیاهی همچنین جانوری مانند پرندگان منجر به افزایش تعلق خاطر و آرامش می شود، از این رو هرگونه فعالیت اجتماعی که منجر به به افزایش مشارکت شهروندان و جذب شدن در کانون های محیط زیستی و خانه محیط زیست محلات باشد در اجرای طرح های محله سبز  و بهبود وضعیت محیط زیست محلی موثر است.

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 10177

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =