دولتخواه؛ محله پایلوت اجرای ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی

 رویدادهای فاز اجرایی طرح ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی در محله دولتخواه منطقه ۱۹ با اتمام مرحله مطالعاتی این طرح آغاز شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی شهردار منطقه طرح ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی را از برنامه های اولویت دار در بخش آموزش های شهروندی منطقه خواند و افزود: در همین راستا نیز این طرح با محوریت احترام به حقوق شهروندی و جلب مشارکت شهروندان در خصوص مسایل مربوط به محیط زندگی در این منطقه اجرا شد.
 او افزایش احساس مسئولیت نسبت به همسایه ها با شعار «هم سایه هم» و با محوریت موضوعات زیست محیطی در سه بخش مدیریت پسماند، مشارکت و همسایگی، قوانین و حریم خصوصی را از اهداف مهم این طرح اعلام کرد و گفت: با اتمام فعالیت های مطالعاتی طرح ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی در محله دولتخواه، در حال حاضر نیز رویدادهای فاز اجرایی این طرح در حال اجرا است.
او خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه منطقه ۱۹ پایلوت بخش تسهیلگری طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی بوده، این طرح در بخش ترویجگری ویژه کل محله دولتخواه و در فاز تسهیلگری نیز ویژه شهرک گلسار  برگزار می‌شود.
شهردار منطقه با بیان اینکه در فاز اولیه طرح، اطلاعات محلی استخراج و از پتانسیل شهروندان تاثیرگذار محل در پیشبرد اهداف طرح استفاده شده است، ادامه داد:  با توجه به طولی بودن نقشه محله دولتخواه و وجود کوره های آجر پزی در این محله، اجرای این طرح با دشواری های زیادی همراه بود که در نهایت با استفاده از پتانسیل متخصصین حوزه های مختلف اجتماعی، شهرسازی و معماری رویدادهای متنوعی در فاز اجرایی تعریف شد.
بر همین اساس نیز اجرای رویداد های تعریف شده از اول اردیبهشت ماه آغاز شد که تا پایان اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.
به گفته این مسئول برگزاری پویش تصویر زیبای همسایه من، راه اندازی باغچه های محلی، راه اندازی کتابخانه مجتمع های مسکونی، آموزش تفکیک زباله از مبدا و استقرار غرفه پسماند در محلات و همچنین جلب مشارکت کودکان با برگزاری مسابقات مختلف و آموزش ایشان، از رویدادهای فاز اجرایی طرح ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی محسوب می شود.
 

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =