۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 10294
 لغو اجرای طرح ترافیک تأثیری بر کاهش مسافران مترو و اتوبوس ندارد

شهر: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از لغو اجرای طرح ترافیک تا پایان ماه مبارک رمضان بنابر نظر شهردار تهران خبر داد.

به گزارش شهر، سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران امروز صبح -۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰- در برنامه «سلام تهران» از شبکه پنج سیما، ضمن اعلام خبر فوق، بیان کرد: مدیریت شهری، گزارش جزئیات ترافیکی شهر تهران پس از لغو اجرای طرح ترافیک را سال گذشته در جلسات ستاد ملی کرونا بیش از ۶ بار و امسال دو بار در جلسات وزارت کشور، ارائه کرده است.

او در ادامه اضافه کرد: همه بر این باور هستند که طبق گزارش ارائه شده، لغو اجرای طرح ترافیک تأثیری بر کاهش مسافران مترو و اتوبوس ندارد و این کاهش بسیار عدد ناچیزی است. با همه این تفاسیر، ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم لغو اجرای طرح ترافیک را اتخاذ کرده و این موضوع تصمیم گیری شهرداری تهران نیست. البته معاونت حمل و نقل شهرداری تهران تابع سیاست‌های دولت است. شاید تصوری بر این بوده که لغو اجرای طرح ترافیک می‌تواند به تجمع و کاهش شیوع بیماری کرونا کمک کند.

هاشمی با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا لغو اجرای طرح ترافیک تا پایان ماه مبارک رمضان را اینبار اعلام نکرد، گفت: تا روز پنجشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا به شهرداری اعلام نکرد که آیا طرح ترافیک همچنان متوقف است یا خیر. بنابراین با توجه اطلاع رسانی و همچنین اینکه شهروندان تکلیف خود را بدانند، با نظر شهردار تهران مقرر شد که اجرای طرح ترافیک تا پایان ماه مبارک رمضان لغو شود.

به گفته معاون شهردار تهران؛ سال گذشته شهرداری تهران ۲۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری کرد و امسال هم درحال برنامه ریزی برای خرید ۵۰۰ دستگاه دیگر است.

هاشمی با تأکید براینکه تأمین زیرساخت‌های مرتبط با مترو و اتوبوسرانی بر عهده دولت است، افزود: در طول چهل سال گذشته هرکدام از اتوبوس‌هایی که وارد شهر تهران میشده، ۷۰ درصد یا ۸۲/۵ هزینه آن را دولت پرداخت می‌کرده اما در طول ۱۰ سال گذشته چنین اتفاقی نیفتاده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره آثار توقف اجرای طرح ترافیک، توضیح داد: لغو اجرای طرح ترافیک هیچ تأثیری بر کاهش مسافران مترو و اتوبوسرانی نداشته و تنها سبب تجمع خودروهای شخصی و افراد در مرکز شهر شده است. لغو اجرای طرح ترافیک از اوایل خرداد تاکنون حدود چهار درصد کاهش مسافر داشته است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 10294

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =