بازدید مدیران شهری از پروژه باغ راه حضرت فاطمه (س)

مدیران شهری پایتخت از پروژه باغ راه حضرت فاطمه (س) در محدود منطقه۱۷ بازدید و روند پیشرفت فیزیکی این پروژه را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، این بازدید با حضور مصطفی کاظمی اسفه مشاور عالی و مدیرکل حوزه شهردار تهران و صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، غمخوار مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، پیمان عباسی مدیر کل اداره هماهنگی فنی و عمرانی سازمان‌ها و مناطق ،امیر خادمی مدیرکل اداره برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و داود لطفی شهردار منطقه۱۷ از مراحل اجرایی و عملیاتی پروژه باغ راه حضرت فاطمه(س) که در مسیر مناطق ۱۷ و۱۸ قرار گرفته است، بازدید به عمل آمد و طی این بازدید میدانی پیشرفت فیزیکی این پروژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

داود لطفی شهردار منطقه ۱۷  در تشریح روند تکمیل پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) در منطقه ۱۷ گفت: این پروژه بسیار مهم و فاخر به صورت کلی در منطقه۱۷ و ۱۸ اثرات اجتماعی، زیست محیطی، عمرانی و گردشگری خواهد داشت. پروژه ای که بر روی راه آهن تهران-تبریز اجرا خواهد شد.

لطفی افزود: تونل خط آهن تهران-تبریز در زیر قرار گرفته و فضای روی سطح آن در دوره مدیریت آقای حناچی طی توافق نامه ای از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بهره برداری آن در قالب ۱۸۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران سپرده شد.

لطفی ادامه داد: این پروژه به صورت کلی ۹ کیلومتر است که حدود ۳ کیلومتر آن در منطقه ۱۷ واقع شده و مابقی آن در منطقه۱۸ به طوری که محدوده منطقه ۱۷ این پروژه از میدان مدافعین حرم تا تقاطع بزرگراه آیت الله سعیدی است و مقرر شده تا در آن فعالیت های همچون ایجاد فضای سبز، موضوعات رفاهی و گردشگری که زیست پذیری و کمبود سرانه های منطقه را جبران می کند؛ شکل بگیرد.

شهردار منطقه ۱۷ تاکید کرد: باتوجه به تراکم جمعیتی بالا و بافت فشرده منطقه با کمبود زمین مواجه هستیم که انتقال راه آهن تهران-تبریز به زیرسطح این فرصت را به مدیریت شهری داده تا از آن استفاده بهینه را داشته باشد. باتوجه به نگاه معمارانه شهردار فعلی تهران به شهر این فرصت به خوبی شناسایی شده و طی فراخوانی طرح های متعددی برای استفاده از این زمین پذیرش شد که در نهایت طرح یکی از گروه های ایرانی برگزیده شد.

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 10295

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =