افتتاح همزمان ۲ ایستگاه مترو ؛ ۲۵ اردیبهشت

شنبه هفته آینده ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ایستگاه‌های اقدسیه و مرزداران در خطوط ۳ و ۶ مترو تهران به طور همزمان افتتاح خواهند شد تا به یمن خیر و برکت عید سعید فطر،‌ مدیریت شهری پایتخت عیدی ناقابل خود را تقدیم شهروندان صبور تهرانی کرده باشد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)،‌ علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران ضمن اعلام مطلب فوق افزود:‌ با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته مبنی بر افتتاح ۶ ایستگاه دیگر تا پایان نیمه نخست سال جاری،‌ در هفته پایانی اردیبهشت ماه شاهد بهره‌برداری همزمان از ایستگاه‌های اقدسیه از خط ۳ و مرزداران از خط ۶ خواهیم بود و با افتتاح این دو ایستگاه، شمار ایستگاه‌های فعال شبکه خطوط مترو به ۱۳۹ ایستگاه خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مترو در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:‌ با توجه به هزینه روزافزون خرید و نصب تجهیزات و همین طور کارهای ساختمانی،‌ روند تکمیل ایستگاه‌های مترو در شرایط اقتصادی کنونی بسیار دشوار شده است اما با این حال تمام دست‌اندرکاران امر تلاش خود را مبذول داشته‌اند تا با افتتاح ایستگاه‌های بیشتر در خطوط هفتگانه،‌ دسترسی شهروندان اقصی نقاط پایتخت به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری تسهیل شود. به طور مثال میزان هزینه صورت گرفته برای افتتاح همین دو ایستگاه اقدسیه و مرزداران در مقیاس قیمت‌های روز در مجموع رقمی بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان بوده است که در وضعیت فعلی در آمدهای شهرداری تهران،‌ رقم قابل‌ توجهی به حساب می‌آید.

با این اوصاف امیدواریم غیر از ایستگاه‌های ذکر شده، در ماه‌های باقیمانده از دوره کنونی مدیریت شهری، هر ماه به طور میانگین یک ایستگاه مترو به بهره‌برداری برسانیم تا علیرغم محدودیت‌های مالی موجود،‌ توانسته باشیم باری از روی دوش مردم برداریم و تا حدودی از دغدغه‌های حمل و نقلی آنها بکاهیم.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 10367

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =